Ministerstvo průmyslu a obchodu upřesnilo náklady na státní informační kampaň, která občany upozorní na blížící se konec pozemního televizního vysílání ve formátu DVB-T.
Komunikační aktivity související se zaváděním nového standardu DVB-T2 představilo ministerstvo na tiskové konferenci začátkem října. Součástí kampaně jsou rozhlasové a televizní spoty, v nichž hlavní roli ztvárnil herec Otakar Brousek ml. a pro ministerstvo je připravila agentura Frmol. Jejich dvouminutovou verzi odvysílá Česká televize, o nasazení na komerčních stanicích a případném zkrácení stopáže zadavatel jedná.
Agentura Taktiq Communications pak vytvořila web TelevizeZdarma.cz s konkrétními termíny vypnutí jednotlivých lokalit. Počítá se i s výjezdy do krajských měst, roadshow by měla být primárně určena pro starosty.
Přesné náklady na informační kampaň pak ministerstvo vyčíslilo na 9,2 milionu korun. Některé části kampaně už proběhly v letošním roce, už v březnu byla realizována první vlna průzkumu ohledně informovanosti obyvatel v dotčených oblastech. V září pak byl natočen zmíněný televizní spot, jehož výroba stála 275 tisíc korun.
Nejdražší položkou jsou náklady na reklamní čas v televizi a rozhlasu, na každý mediatyp si ministerstvo vyčlenilo necelé čtyři miliony korun. Chystaná direct marketingová pak spolkne šest set tisíc korun. Za chystané semináře v krajských městech pak ministerstvo zaplatí tři sta tisíc korun.