Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Effie roste v počtu přihlášek i kvalitě

Do letošního ročníku Effie, celosvětové soutěže efektivity reklamy a komunikace, přišel historicky nejvyšší počet přihlášek – celkem 91. Po prvním kole hodnocení výzkumnými agenturami SIMAR má skoro polovina prací absolutorium co do průkaznosti doložených výsledků. Do Effie se zapojilo napřímo i 6 klientů a 14 agentur stojících mimo AKA.

AKA letošní Effie rozšířila o novou hlavní kategorii Dlouhodobé budování značky a také o další tři průřezové kategorie zaměřené na kontent, direct marketing a aktivaci. I to mohlo mít vliv na rekordní počet přihlášených prací. Loni jich bylo 55 a v roce 2017 stačilo na rekord 65 přihlášek.

Nejsilněji je obsazena kategorie Malý rozpočet (19). Svůj podíl na to mají i nováčci v soutěži, kterých je celkem 23 a většinou jde o nečlenské agentury AKA, včetně tří PR agentur. Novinkou je také přímá přihláška od zadavatelů jakou jsou 02, Sazka, Avast nebo Moneta. Dalšími silnými kategoriemi jsou Potraviny (14) Spotřební zboží (12) a Finanční služby (11). Popelkou letos není ani kategorie kampaní veřejné správy se sedmi pracemi. V nové kategorii Dlouhodobé budování značky usiluje o Effie 6 přihlášek.

Reklama
ČEZ

Výzkumné agentury SIMAR ještě před hodnocením poroty zkoumají průkaznost dat, která dokládají výsledky kampaní. Celých čtyřicet prací má nejvyšší hodnocení a pouze dvě musejí na argumentaci ještě zapracovat. Podle výkonného ředitele ASMEA Ondřeje Nováka se vyplatila energie investovaná do workshopu a konzultací s účastníky soutěže.

„Věřím, že letošní rok bude přelomový z hlediska zapojení specializovaných komunikačních agentur a značek. Na efektivitu nemají patent jen reklamky,“ říká Marek Hlavica, ředitel AKA.

V říjnu proběhne první kolo hodnocení, které stanoví short listy. Definitivní výsledky budou vyhlášeny 6. září večer. Dopoledne ještě proběhne Effie konference. Novinkou bude také rozhodnutí o Grand Prix, které se odehraje v závěru večera v kině Lucerna přímo před zraky přítomných.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)