Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

BlueGhost přebral Google a vytipoval z něj to nejzajímavější

Které Google služby by šly využít právě ve vaší firmě? Ty nejzajímavější představili IT specialisté na stand-up konferenci digitální agentury BlueGhost 10. září. Pro ty, kteří tam nebyli, přinášíme jejich výčet. 

  • Google Custom Search – snadno přizpůsobitelný vyhledávací nástroj, díky kterému najdou uživatelé vše potřebné na vašem webu
  • Google Vision – nástroj pro ověřování obrazových vstupů na webu (například v diskuzích)
  • Firebase – základ pro aplikaci, který ušetří spoustu programování
  • Google Play Console – slouží pro vložení hotové Android aplikace na Google Play a její zpřístupnění široké veřejnosti
  • OAuth 2.0 – rozhraní pro přihlašování nejen pomocí Google účtu, ale také účtů na sociálních sítích nebo od Microsoftu 
  • Kubernetes – jde o svobodný systém pro orchestraci virtualizace na úrovni operačního systému, zásadně zjednodušuje a zrychluje vývoj aplikace
  • Google Cloud Run – je kontejnerový nástroj pro Google Cloud Platform určený k automatickému škálování aplikací a řízení jejich infrastruktury – ulehčuje tím práci vývojářskému týmu
  • Google Console Bug Reporting – rychlé, efektivní a účinné hlášení problémů a chyb z aplikací
  • Google Cloud SQL – cloudová databáze
  • Google Analytics Reporting API – pokročilé automatizované zpracování a  filtrování dat z Google Analytics

Portfolio Google služeb obsahuje stovky různých produktů nejen pro webové vývojáře. Deset výše zmíněných podrobněji představili zaměstnanci agentury BlueGhost, a to v rámci pěti minut. Představili výhody používání především méně známých služeb, které však považují za favority, hovořilo se také o dalších možnostech využití zavedených nástrojů.

Co umí třeba služba Google Vision, ukázal ředitel vývoje BlueGhost Michal Zíma. „Ověřování klasických textových vstupů je dnes již samozřejmostí, my se snažíme jít o kus dál a řešíme u vybraných projektů i vstupy obrazové. Právě Google Vision nám to hodně ulehčuje a jsme díky ní schopni jednoduše, rychle a hlavně automatizovaně odhalit nevhodný obsah. Ať už jsou to obrázky se závadným obsahem nebo třeba pokusy vyhnout se monetizaci služby tím, že si uživatelé dávají do obrázku kontaktní informace, za které by měla protistrana zaplatit,” uvedl Zíma.

Reklama
ČEZ

Programátorka BlueGhost Tereza Ausficírová podrobněji představila Google Play Console, která dobře poslouží ve chvíli, kdy je mobilní Android aplikace hotová a je ji třeba vložit do Google Play. Jedná se o jediný nástroj, který programátorovi umožní hotovou Android aplikaci začít nabízet veřejnosti. Google Play Console má stejně jako řada dalších nástrojů tu výhodu, že umožňuje průběžné doručení (Continuous delivery). Jedná se o metodiku vývoje softwaru, která procesně navazuje na průběžnou integraci (Continuous integration – tedy prvotní vývoj software) a jejímž účelem je automatizace a minimalizace práce programátora. Umožňuje snadnou distribuci naprogramované aplikace zákazníkovi, který ji může ihned začít využívat.

Dalším příkladem může být OAuth, hojně využívaná služba od Googlu, se kterou se běžně setkává většina uživatelů, ačkoli nezná její název. Zjednodušeně řečeno se díky ní může uživatel automaticky přihlašovat na webové stránky pomocí Google účtu, takže odpadá nutnost registrace a vyplňování profilu.

Pokročilé nástroje pro měření výkonnosti webu

Dále byly představeny nástroje, které pomáhají s pokročilým zpracováním dat z Google Analytics. Tento měřící kód je dnes přítomen již téměř na každém webu. Takto získaná data lze sledovat a filtrovat v Google Analytics Reporting API. Pro jejich pokročilé vizuální zpracování například ve formě tabulek pak slouží Query Explorer – ten dá odpovědi technicky zdatnějším uživatelům, kteří tak mohou snadno sledovat výkonnost webu pomocí KPI (key performance indicators – klíčových ukazatelů výkonnosti).

Modrý duch se svým přístupem dlouhodobě snaží změnit vnímání práce designera, který by neměl při své práci postupovat intuitivně, ale naopak metodicky a podle jasně vytyčených a měřitelných cílů. Ne všechny ukazatele je však nutné sledovat a honit se za zvyšováním čísel, které se pak na byznysu neprojeví. BlueGhost proto u jednotlivých KPI určuje různou prioritu v závislosti na cílech, které web sleduje. Například počet poptávek z webu bude mít u většiny webů prioritu nejvyšší, kdežto rychlost načtení webu se u této většiny bude nacházet až na nižší pozici v žebříčku.

V rámci testovací fáze, na kterou BlueGhost klade největší důraz při stavbě webu, lze snadno zjistit, zda je možné najít jednodušší cestu k objednávce. Může se přitom jednat jen o přidání či ubrání jednoho tlačítka. Modrý duch v nedávné době představil také vlastní KPI karty, mnemotechnickou pomůcku postavenou na stejné logice, která jeho klientům a webovým designérům umožní lépe si stanovit cíle pro nový web.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Návrh bez názvu-130
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Návrh bez názvu-130
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)