Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Twitter zamítne reklamy od mediálních uskupení kontrolovaných státem

Twitter nebude nadále přijímat reklamy od mediálních uskupení, které jsou kontrolované státem. Ve stejný den uvedení prohlášení Twitter odhalil koordinované účty z Číny, které měly přispět k politické situaci v Hong Kongu. Na sociální síti bylo pozastaveno 936 čínských účtů s tímto cílem. 

„Chceme chránit zdravou komunikaci a otevřenou konverzaci,“ napsala společnost ve svém blogovém postu ohledně změny reklamní politiky. „Věříme, že je rozdíl, mezi zapojením se do konverzace s účty, které sledujete a reklamním obsahem, který vidíte na vašem Twitteru, což mohou být účty které nesledujete. Máme pravidla pro oboje, ale větší nároky máme na zadavatele reklamy.“ 

Inzerenti zasáhnutí touto změnou mají 30 dní na to, aby stáhly své reklamní produkty z Twitteru. Twitter uvedl, že „tyto zásady striktně prosazuje,“ a dodává, že žádné nové kampaně od státem kontrolovaných mediálních uskupení nebudou povoleny. 

Reklama
Know

Tyto pravidla se nevztahují na veřejnoprávní média, tedy média, která jsou nezávislá a jejichž hlavní příjmy jsou koncesionářské poplatky. Společnost také zmiňuje, že ovlivněné účty nebudou omezovány k použití platformy pro zapojení se do veřejných konverzací. 

Ve stejný den Twitter oznámil, že pozastavil aktivitu 936 účtům, které původně pocházely z Číny. Dopustily se totiž porušení pravidel manipulace s platformou a to včetně spamování, koordinovaných aktivity, falešných profilů, nebo vyhýbání zákazů. Twitter ovšem zdůrazňuje, že změna reklamní politiky byla ve vývoji delší dobu a nejedná se o odpověď na situaci v Číně.  

Pravidla se vztahují na všechna média, která jsou buď finančně, nebo obsahově kontrolované státní mocí. Na to Twitter používá zdroje včetně Indexu svobody tisku od Reportérů bez hranic, Index demokracie od The Economist Intelligence Unit, Evropské observatoře žurnalistiky, Výboru na ochranu novinářů anebo strukturu hodnocení mediální nezávislosti od UNESCO. 

Vedoucí kybernetické bezpečnostní politiky Facebooku, Nathaniel Gleicher, uveřejnil v Newsroom postu, že sociální síť odstranila sedm stránek, tři skupiny a pět účtů, sledující tipy z Twitteru pro koordinované neautentické chování původem z Číny a zaměřených na situaci v Hong Kongu. 

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)