Reklama
Megaboard

Twitter zamítne reklamy od mediálních uskupení kontrolovaných státem

Twitter nebude nadále přijímat reklamy od mediálních uskupení, které jsou kontrolované státem. Ve stejný den uvedení prohlášení Twitter odhalil koordinované účty z Číny, které měly přispět k politické situaci v Hong Kongu. Na sociální síti bylo pozastaveno 936 čínských účtů s tímto cílem. 

„Chceme chránit zdravou komunikaci a otevřenou konverzaci,“ napsala společnost ve svém blogovém postu ohledně změny reklamní politiky. „Věříme, že je rozdíl, mezi zapojením se do konverzace s účty, které sledujete a reklamním obsahem, který vidíte na vašem Twitteru, což mohou být účty které nesledujete. Máme pravidla pro oboje, ale větší nároky máme na zadavatele reklamy.“ 

Inzerenti zasáhnutí touto změnou mají 30 dní na to, aby stáhly své reklamní produkty z Twitteru. Twitter uvedl, že „tyto zásady striktně prosazuje,“ a dodává, že žádné nové kampaně od státem kontrolovaných mediálních uskupení nebudou povoleny. 

Tyto pravidla se nevztahují na veřejnoprávní média, tedy média, která jsou nezávislá a jejichž hlavní příjmy jsou koncesionářské poplatky. Společnost také zmiňuje, že ovlivněné účty nebudou omezovány k použití platformy pro zapojení se do veřejných konverzací. 

Ve stejný den Twitter oznámil, že pozastavil aktivitu 936 účtům, které původně pocházely z Číny. Dopustily se totiž porušení pravidel manipulace s platformou a to včetně spamování, koordinovaných aktivity, falešných profilů, nebo vyhýbání zákazů. Twitter ovšem zdůrazňuje, že změna reklamní politiky byla ve vývoji delší dobu a nejedná se o odpověď na situaci v Číně.  

Pravidla se vztahují na všechna média, která jsou buď finančně, nebo obsahově kontrolované státní mocí. Na to Twitter používá zdroje včetně Indexu svobody tisku od Reportérů bez hranic, Index demokracie od The Economist Intelligence Unit, Evropské observatoře žurnalistiky, Výboru na ochranu novinářů anebo strukturu hodnocení mediální nezávislosti od UNESCO. 

Vedoucí kybernetické bezpečnostní politiky Facebooku, Nathaniel Gleicher, uveřejnil v Newsroom postu, že sociální síť odstranila sedm stránek, tři skupiny a pět účtů, sledující tipy z Twitteru pro koordinované neautentické chování původem z Číny a zaměřených na situaci v Hong Kongu. 

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále