Výběr důležitých zpráv za uplynulý týden podle redaktora MAM.
Clio Awards oznámily, že na 60. ročníku jejich udílení obdrží takzvanou „2019 Clio Lifetime Achievement Award“ David Droga, zakladatel agentury Droga5. Cenu si převezme v New Yorku 25. září. Ceny Clio se zaměřují na kreativní byznys. Jejich prezidentka Nicole Purcellová o Drogovi mluví jako o jedné z nejikoničtějších osobností kreativní scény.
PIAF se příští rok už neuskuteční. Končí tak i spolupráce se společností Blue Events na konferenci Communication Summit. Mezinárodní festival reklamy PIAF tak završil desetiletí existence, během kterého přivedl do Prahy řadu světových tvůrců. Mezinárodní festival založil Martin Štěpánek, někdejší ředitel a spolumajitel skupiny Publicis v České republice. Podle prohlášení organizátorů se formát festivalu PIAF vyčerpal.
Alza zahájila další kampaň Black Friday; ročně jich udělá zhruba pět. Prakticky vzato to znamená, že Alzák svým pronikavým hlasem pokračuje v otravování veřejného prostoru. Zelený maskot, který ovšem Alze dobře funguje, se v souvislosti s Černým pátkem objeví v televizi, rádiu, na internetu (on‑line bannery, sociální sítě a online video) i v tisku.
Ikea představila katalog pro rok 2020, který je tentokrát zaměřený na téma spánku. Společně s ním spouští i novou dlouhodobou kampaň Spánkoví hrdinové, která zdůrazňuje důležitost spánku. Kampaň poběží v televizi i v online prostředí. Zároveň Ikea představila pop-up instalaci s takzvaným spánkovým barem pro veřejnost.
Mastercard v rámci věrnostního programu Priceless Specials pořádá soutěž o 250 vstupenek na privátní koncert Stereo MC’s, který se odehraje v říjnu v Praze. Šance získat lístky mají uživatelé karet Mastercard a Maestro registrovaní v programu, kteří odkliknutím speciálního odkazu potvrdí svoji účast v soutěži a provedou alespoň jeden nákup u kteréhokoli partnerského obchodníka.
Rohlik.cz se pochlubil úspěchem služby Rohlik Chef, která umožňuje nakupování přímo přes recepty. Zákazníci se na webovkách tohoto online shopu mohou inspirovat recepty od Romana Vaňka. U nich pak vidí možnost nakoupit potřebné suroviny na daný pokrm.
Datart zrekonstruoval svou prodejnu v obchodním centru Mercury v ulici Nádražní v Českých Budějovicích. Rozlohou s plochou přes tisíc čtverečních metrů je největší prodejnou Datart v Jihočeském kraji.