Cena pojmenovaná po Frances Gerety, která v roce 1948 přišla se sloganem „Diamant je navždy“, vyhlásila své první vítěze. Gerety Awards oceňují globální talenty, mentory a spojence uvnitř reklamy. „Chceme oceňovat lidi, kteří definují a zušlechťují standart, ke kterému by se reklama měla vztahovat. Gerety Awards vznikly s úmyslem vyhledávat talenty, podporovat iniciativy a hájit rozmanitost kreativního průmyslu,“ prohlašují pořadatelé. A poté, co výkonné poroty zasedaly v deseti hlavních městech, nyní velká porota vybrala konečné vítěze.
Cenou Grand Prix byly oceněni LOLA MullenLowe za HIDDEN FLAG, McCann New York za Changing the Game, VMLY&R Warsaw za The Last Ever Issue a dvě ceny Grand Prix byly uděleny AMVBBDO za Viva La Vulva.
BBDO New York byla nejoceňovanější agenturou roku se dvěma stříbry, čtyřmi bronzy a osmi shortlisty. Vítězná práce obsahovala #DefyTheName pro Monicu Lewinskou, Care-E pro KLM a Nurses Save Lives pro Johnson&Johnson. BBDO Worldwide získali ocenění Network of the year se dvěma Grand Prix, jedním zlatem, třemi stříbry, čtyřmi bronzy a sedmnácti shortlisty.
Vítězné práce také zahrnovali Viva La Vulva od AMVBBDO a AT&T “Train” od BBDO New York. Mezi vítězi byli zástupci z Rakouska, Kanady, Kolumbie, Dánska, Francie, Německa, Libanonu, Nizozemí, Polska, Ruska, Španělska, Švédska, Velké Británie a Spojených států.
Nejoceňovanějšími zeměmi pak byli Spojené státy, Velká Británie, Německo a Španělsko. Celý seznam vítězů naleznete zde.
Spoluzakladatelka Gerety Awards, Lucía Ongay, první ročník komentuje takto: „Na vítěze vybrané porotou Gerety nemohu být pyšnější. Celkem bylo 60 přihlášek, které nakonec dosáhly na potřebné body, aby mohly být oceněny letošními Gerety Awards. Vysoce ceněná a respektovaná porota Gerety Awards a nakonec i koneční vítězové, jednoznačně nastavují měřítko pro nejvyšší standart kreativity.“
Angela Natividad, CCO a spoluzakladatelka Hurrah.gg a zároveň i členka poroty Gerety Awards říká: „Byla tu spousta reklam zaměřených na ženy, ale takový teď reklamní průmysl zkrátka je. Jakou lepší cestou, než skrze Gerety vyznamenat skutečně podnětné práce z femvertisingu? Také se zdá, jakoby si některé agentury myslely, že když je porota celá ženská, práce cílící na ženy dostanou větší šanci. Tak to není. Vítězné brandy z letošních Gerety Awards pochází z různých průmyslů a přesvědčení a jsou dokladem soudnosti různorodé a kvalifikované poroty.”