Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Pražská prodejna zbraní využila logo Starbucks

„Určitě se jedná o nekalou soutěž – tzv. free ride na Starbucks – což je očividný záměr Top Guns Company,“ říká Petra Dolejšová z eLegal o využití slavného loga prodejnou zbraní a střeliva.

Společnost Top Guns Company která se specializuje na prodej zbraní a střeliva nedávno změnila logo svého obchodu ve Strakonické ulici v Praze. To by nebyla zvlášť zajímavá zpráva, kdyby se ovšem nejednalo o očividné využití loga Starbucks, tedy největšího obchodního řetězce kaváren na světě. Známý symbol sirény, který během let prošel různými úpravami stále patří mezi nejvíce ikonické prvky celé společnosti Starbucks.

Kontaktovali jsme zástupce Starbucks v Česku, ale zatím se k využití loga nechtějí vyjadřovat, ani k tomu, zda budou podnikat právní kroky. Stejně tak jsme napsali do společnosti Top Guns, kde čekáme na odpověď.

Reklama
ČEZ
Foto: Jana Lutonská

Přinášíme ale pohled Petry Dolejšové z advokátní kanceláře eLegal, která se specializuje na právo v marketingu i autorské a mediální právo:

„Jsou reklamy, které jsou za zákonnou hranou, ale mají takový tah na branku, že se nejde divit – marketérům se prostě vyplatí. V tomto případě mi ale trochu rozum stojí. Tato reklama je za hranou snad všech marketingových předpisů a kromě toho si nejsem jistá, jestli se střetne s ohlasem, který tvůrci zamýšleli.

Určitě se jedná o nekalou soutěž – tzv. free ride na Starbucks – což je očividný (byť za mě asi trochu nepochopitelný) záměr Top Guns Company. Soudit se tak může nejen Starbucks samotný, ale jakákoliv konkurence Top Guns. Starbucks se dál může domáhat finanční kompenzace za použití loga – ať už z hlediska zákona o ochranných známkách nebo z hlediska autorského zákona (případně samozřejmě obojí). Protože brand Starbucks patří k těm „lepším a známějším“, finanční kompenzace tady nemusí být úplně malé. Konkrétní čísla by ale vždycky určil až soud. Těch proměnných pro vyčíslení je tam víc: Jaký dosah kampaň měla, jak známé je logo Starbucks, jak to Starbucks v očích veřejnosti mohlo poškodit a tak dále.

Za mě tedy jeden velký otazník, čeho tím TGC chtěla dosáhnout,“ dodává Petra Dolejšová.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)