Kam na kávu? Na čerpačku!

Nákupní oázy, u kterých se motoristé zastavují spíš kvůli načerpání kofeinu do žil než benzínu do nádrže aut. Tak by se mohl v blízké budoucnosti proměnit význam sousloví čerpací stanice. Benzínky se mění, jsou místem, kde lze nakoupit čím dál víc potravin, drogerii i kvalitní kávu. A nejen to. Některé slouží jako místa obchodních schůzek a relaxace při dlouhém cestování. Nepřekvapí, že například v interní komunikaci sítě MOL se místo čerpací stanice mluví o benzinkách jako o servisních stanicích.

Zisky z prodeje nepalivového zboží a služeb se v případě čerpacích stanic blíží ziskům z prodeje paliv. Síť EuroOil potvrzuje stále se zvyšující obrat jiného zboží než paliv. Zákazníci jsou prý stále náročnější a vyžadují větší komfort. Čerpací stanice se mění na odpočinkové a občerstvovací zóny na cestách. EuroOil nabízí v rámci maloobchodu tyto kategorie: potraviny, nápoje (nealkoholické, alkoholické), cigarety, kávu, drogerii, tisk, autodoplňky, autokosmetiku, oleje, provozní náplně, dálniční kupóny.

Foto: MOL Group

Podle Tomáše Luxe, ředitele retailu sítě MOL, by se čerpací stanice mohly transformovat v „mobility huby“, nabízející sdílení aut i kol. A mluví se o takzvaných chytrých čerpacích stanicích, které poznají zákazníkovy preference a půjdou jim vstříc.

Skupina MOL v Bratislavě testuje čerpací stanici, na které najdete business salonek vybavený špičkovou projektorovou technikou. Ve stole jsou zabudované tablety a bezdrátové dobíječky. Zajímavostí této čerpačky jsou speciální boxy pro umytí psů. Exteriérová „myčka pro psy“ obsahuje zvýšenou vanu s protismykovou podlahou, flexibilní sprchu nebo sušič srsti.

Mnohem více se dozvíte z obsáhlého materiálu v aktuálním čísle Marketing&Media číslo 33. Další informace naleznete zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)