Nákupní oázy, u kterých se motoristé zastavují spíš kvůli načerpání kofeinu do žil než benzínu do nádrže aut. Tak by se mohl v blízké budoucnosti proměnit význam sousloví čerpací stanice. Benzínky se mění, jsou místem, kde lze nakoupit čím dál víc potravin, drogerii i kvalitní kávu. A nejen to. Některé slouží jako místa obchodních schůzek a relaxace při dlouhém cestování. Nepřekvapí, že například v interní komunikaci sítě MOL se místo čerpací stanice mluví o benzinkách jako o servisních stanicích.
Zisky z prodeje nepalivového zboží a služeb se v případě čerpacích stanic blíží ziskům z prodeje paliv. Síť EuroOil potvrzuje stále se zvyšující obrat jiného zboží než paliv. Zákazníci jsou prý stále náročnější a vyžadují větší komfort. Čerpací stanice se mění na odpočinkové a občerstvovací zóny na cestách. EuroOil nabízí v rámci maloobchodu tyto kategorie: potraviny, nápoje (nealkoholické, alkoholické), cigarety, kávu, drogerii, tisk, autodoplňky, autokosmetiku, oleje, provozní náplně, dálniční kupóny.
Podle Tomáše Luxe, ředitele retailu sítě MOL, by se čerpací stanice mohly transformovat v „mobility huby“, nabízející sdílení aut i kol. A mluví se o takzvaných chytrých čerpacích stanicích, které poznají zákazníkovy preference a půjdou jim vstříc.
Skupina MOL v Bratislavě testuje čerpací stanici, na které najdete business salonek vybavený špičkovou projektorovou technikou. Ve stole jsou zabudované tablety a bezdrátové dobíječky. Zajímavostí této čerpačky jsou speciální boxy pro umytí psů. Exteriérová „myčka pro psy“ obsahuje zvýšenou vanu s protismykovou podlahou, flexibilní sprchu nebo sušič srsti.
Mnohem více se dozvíte z obsáhlého materiálu v aktuálním čísle Marketing&Media číslo 33. Další informace naleznete zde.