MAM požádal agenturu STEM/MARK, aby zjistila, jaký postoj zaujímá ke sponzoringu od eticky problematických firem česká veřejnost. Výzkum vznikl v polovině července na reprezentativním vzorku internetové populace ve věku 15-59 let prostřednictvím Českého národního panelu.
Na otázku, jestli by si měly kulturní akce a neziskové organizace prověřovat, jaký je charakter, pověst a minulost firem, které je chtějí sponzorovat, odpovídá 72 procent lidí kladně. Negativně se k tomu staví 17 procent oslovených. Většina lidí (82 procent) je schopna identifikovat typy firem a organizací, které by jimi oblíbené akce sponzorovat raději neměly. S největším despektem se staví k politicky angažovaným sponzorům (odmítají je zejména muži) a k výrobcům kontroverzních produktů jako jsou zbraně (častěji vadí ženám).
Sponzoring ze strany zbrojařské firmy paušálně odmítá 14 procent dotázaných, častěji ti ve věku 45-59 let. Dvě pětiny oslovených při svém hodnocení zohledňují celkový charakter zbrojařské firmy a povahu akce, kterou sponzoruje (častěji ženy), třetině pak sponzorství od takové firmy nevadí a 10 procent jej přijímá pozitivně (častěji muži). Podobně nejednotný názor mají Češi i na kampaň „We love shooting“ od České zbrojovky. Firma tak propagovala na Facebooku svůj sponzoring Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.
Kampaň rozděluje dotázané na tři stejně velké tábory: třetině se líbí, častěji mladým lidem a mužům, třetina k ní zaujímá neutrální postoj a třetině se nelíbí, přičemž 11 procentům vůbec (častěji ženám a lidem ve věku 45-59 let).