Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Českému Patreonu kraluje pořad o starých hrách

Pavel Dobrovský a Jan Olejník jsou videoherní publicisté, známí hlavně díky pořadu Retro GamesPlay. Ten ale po pěti letech skončil, když se vedení Tiscali Media rozhodlo s tvůrci ukončit veškerou další spolupráci. Příčinou byl prý malý přínos pořadu pro samotný web, přestože se na youtubovém kanálu jednalo o úspěšnou sérii videí

Aby projekt, který za léta trvání vytvořil silnou fanouškovskou komunitu, mohl dál pokračovat, rozhodli se jeho zakladatelé spustit kampaň na crowdfoundingové síti Patreon, kde chtěli od příznivců vybrat minimální částku, aby udrželi pořad při životě. Nejspíš ovšem nečekali, že se během víkendu zajistí měsíční výběr přesahující částku 2000 $.  

„My jsme ti, kteří tady dělali pět let Retro GamesPlay. A my jsme ti, kteří to tady dělat už nebudou,“ uvedl poslední díl pořadu jeden z jeho zakladatelů Pavel Dobrovský. To, že pořad v mediálním domě končí se vědělo delší dobu a samotní publicisté o tom informovali již dříve. Aby tak mohli pokračovat v oblíbeném projektu, rozhodli se založit účet na Patreonu, kam mohou fanoušci měsíčně přispívat určitou sumou na nový pořad. A právě posledním dílem to začalo. V úvodu více než hodinového streamu se spustila zmiňovaná kampaň a na jeho konci se vybralo 400 $.  

Reklama
ČEZ

Po víkendu se už částka přehoupla přes 2000 $, čímž se pořad řadí mezi jedny z nejúspěšnějších českých projektů, které žádaly finanční podporu skrze Patreon. „Mně přijde hrozně vtipný, že když jsme v posledních letech končili s vysíláním, vždycky jsem měl tendenci na závěr dílu plácnout fórek, abyste nám hlavně poslali prachy. A nikdy by mě nenapadlo, že k tomuhle skutečně dojde. A vy jste to fakt udělali a udělali jste nám obrovskou radost,“ prohlásil Jan Olejník v prvním vysílání nového pořadu, pod hlavičkou Retro Nation. 

Silná komunita 

Za úspěchem projektu Retro Nation stojí zajisté i pečlivě vybudované vztahy mezi tvůrci pořadu a jejich fanoušky. Společně s nimi například vytvořili trička a plechové hrnečky anebo každý rok pořádají sraz, kde se Pavel a Honza se svými příznivci setkávají. Na setkáních pak bývají hlavním tématem právě staré/retro hry. 

Samotná komunita zkrátka tvůrcům vždy ráda pomůže. Kromě slovní a finanční podpory získali Dobrovský s Olejníkem nové studio, kde mohou natáčet své pořady. Stejně tak jim podporovatelé poskytli i nezbytnou techniku nebo vytvořili návrh loga. Třešničkou na dortu je pak vznikající hra, kde v hlavních rolích vystupují oba publicisté a bojují s monstry. Tu vytváří fanoušek Rasťa Štefan Michalides a po jejím dokončení ji moderátorské dvojici věnuje .  

Mezi další úspěšné české projekty na Patreonu patří například účet Ladykiller, patřící streamerce Kateřině Hostové, produkující fotografie pro dospělé. Za pozornost stojí také třeba Deskofobie s aktuálním příjmem 664 $ měsíčně.  

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)