Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Obchody, které chladí

Kam byste ve světě nejraději zašli na zmrzku? Poradí vám odborníci na retail, kteří vybraná zmrzlinářství oznámkovali jako ve škole.

Freezer ice cream shop, Israel

Původní obchod s oděvy designeři proměnili na prodejnu zmrzlin řetězce Freezer. Má nevšední tvar trojúhelníku s uhlopříčkou vepředu. Designéři zbavili prostor detailů po předchozím nájemníkovi a vystavili konstrukční prvky interiéru. Tím se vnitřek prodejny propojil s exteriérem. Pulty jsou kombinací betonových deset s černým mramorem nahoře.

Reklama
ČEZ

https://retaildesignblog.net/2017/05/15/freezer-ice-cream-shop-by-sk-designers-housestanding-ramat-gan-israel/

Lenka Lahaije, Dago:

Jednoduché, a přesto velice efektní. Sklo prodejně zmrzlin vdechuje přesně ten pocit chladu a osvěžení, který právě od zmrzliny čekáte. Navíc dává vyniknout čistotě a opticky zvětšuje a provzdušňuje prostor. Vevnitř perfektně uspořádané, zákazník si kromě samotných lahůdek a posypů může podrobně prohlédnout vše, včetně servírovacích kelímků a boxů a vybrat si to pravé osvěžení a potěšení v jednom. Pastva nejen pro oči! Známka 1

Libor Jordán, Dekor:

Hezká ukázka, jak na minimálním prostoru 22 m2 vytvořit maximální efekt. Použitím čirého a saténového skla v kombinaci s černou barvou se podařilo prostor opticky zvětšit. Rozdělení do tří zón plně vyhovuje modernímu provozu. I přes malý prostor působí interiér příjemně a moderně a určitě láká k zastavení se. Známka: 2

Petr Šimek, Wellen: Zajímavé je spojení drsného betonu a zmrzliny. Barevně neutrální. Asi bych se nezastavil. Známka: 3

Unframed ice cream, Jihoafrická republika

Unframed produkuje lokálně vyráběné zmrzliny včetně veganských. Novou prodejnu navrhl tým ilustrátorů a designérů, kteří produkují originální umělecká díla a pracují i pro značky jako je Nike, Google nebo Forbes. Tato prodejna je ozdobena pestrobarevnými africkými motivy.   

http://www.unframed.co.za/

Lenka Lahaije, Dago:

Potlesk za designové provedení v prémiové černé a moderních kombinacích dřeva, skla a svícení. Naprosto úžasné, ale naprosto se nehodící k prodávanému produktu. Vzhled prodejny chtěl jistě poukázat na nabízenou kvalitu, chybí ale cokoliv, co by vyvolalo chuť a impulzivně nalákalo dovnitř. Obchůdek působí celkově až moc sterilně a jeho vzezření by se hodilo spíše pro koktejlový bar než pro tuto barevnou lahůdku. Známka: 3

Petr Šimek, Wellen: Pěkný designový kontejner. Trochu mi to ale uvnitř připadá, že to může být jakákoli značka nebo zmrzlina, což je škoda. Nejde přeci pouze o formu. Hledejme v designu způsob, jak představit duši, nejen schránku. I design je komunikační nástroj. Známka: 2

Libor Jordán, Dekor: Velkoryse pojatá koncepce. Díky velkému prostoru, kvalitním použitým materiálům a vzdušnému vnitřnímu uspořádání láká nejen k občerstvení, ale i příjemnému posezení. Navíc lze využít i venkovního prostoru přirozeně navazujícího bezbariérově na vnitřní dispozici. Známka: 1

Veronika Hypšová, Account Director, Ipsos:

Podle výzkumu Ipsosu z května 2019 je největším oblíbencem nanuk Míša. Ten si za poslední měsíc koupilo přes 40 procent Čechů a každý pátý si ho dal dokonce v posledním týdnu. Míšovi šlape na paty další česká tradice, Mrož od Prima, kterého si v posledním měsíci dopřála třetina Čechů.

I když to na první pohled může vypadat, že se roztrhl pytel s prémiovými zmrzlinami cizojazyčných názvů, obvykle prodávaných v takzvaných pintách – kelímkách o objemu 400-500 ml, značky jako Häagen-Dazs, Ben&Jerry´s či Breyer’s jsou podle Ipsosu zatím konzumovány spíše okrajově.

Co vlastně hraje roli při výběru zmrzliny? Lidé musí vědět, že výrobky značky jsou kvalitní a za přijatelnou cenu. Důležité jsou příchutě, zejména jejich zajímavé kombinace. To naznačuje, proč je Míša tak oblíbený. Výzkum Ipsos z února 2019 ukázal úspěch reklamy na tuto zmrzlinu. Spot Každému chutná jinak, milují ho všichni byl v FMCG top reklamou, která přinesla důležité sdělení: Míša se v roce 2018 prodával i v nové příchuti Mák a povidla. Jana Přerostová z Unilever dodává: „Při přípravě novinek Míša se inspirujeme aktuálními trendy na trhu a díváme se i na to, aby se připravovaná novinka přirozeně hodila do celkového Míša portfolia a naplnila chuťová očekávání spotřebitele. I tak vznikla letošní novinka – Míša protein s příchutí tvarohu nebo kakaa.“

Pro některé spotřebitele je však vedle výše uvedeného důležité, aby byla zmrzlina prémiová. Tento požadavek naplňuje Magnum, které ale zároveň stíhá držet krok a přinášet nové příchutě. Po loňském boomu double chocolate to vypadá, že letos bude každý mluvit o Magnum Vegan.

Magnum Vegan totiž splňuje jeden z trendů, který spotřebitelé zaznamenali. Nicméně trendy jsou i bizarní – ve výzkumu Ipsosu totiž zmiňovali i příchutě jako pivní, syrečková, čabajka, houbová i křenová. Je to jen okrajový bizár nebo hozená rukavice výrobcům zmrzliny? To nejspíš ukáží příští sezony.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)