Alza dala drogerii za půl milionu charitám

Alza.cz bojuje proti plýtvání a v rámci strategické podpory udržitelného rozvoje a zodpovědného podnikání pravidelně daruje vyřazené zboží ze svých skladů neziskovým organizacím. Jen za posledního půl roku takto firma věnovala drogistické zboží, kosmetiku, hračky a dětské pleny v hodnotě téměř 500 tisíc Kč. Toto zboží by kvůli poškozenému obalu jinak skončilo v likvidaci.

Vyřazenou drogerií se rozumí typicky produkty s naprasknutým víčkem (např. prací gely, aviváže, čisticí prostředky), natrženým obalem nebo znečištěné převozem či manipulací ve skladu. Ačkoliv je zboží v záruce a naprosto nezávadné, e-shop ho kvůli poškození už nemůže zákazníkům nadále nabízet. 

„Drogerie patří ve skladech k nejnáchylnějšímu zboží a čas od času se bohužel stane, že se např. poškodí uzávěr nebo se natrhne plastový obal. Jelikož podnikáme odpovědně a snažíme se minimalizovat zátěž na životní prostředí v každém drobném kroku, přemýšleli jsme, jak se vyhnout neefektivní likvidaci takového zboží. Řešení jsme našli právě ve spojení s neziskovými organizacemi, s kterými dlouhodobě spolupracujeme,“ popisuje Aleš Zavoral, předseda představenstva a zakladatel Alza.cz, a dodává: „Tentokrát jsme vybírali především ze zařízení v nejbližším okolí našich kanceláří a showroomu v Holešovicích, abychom byli prospěšní v místní komunitě, kde jako firma sídlíme a působíme – tedy na Praze 7.“ 

Jen od ledna letošního roku už Alza takto obdarovala desítku sociálních zařízení, zejména charity a azylové domy, které nabízejí pomoc lidem v nouzi nebo usnadňují znevýhodněným matkám a otcům 
s dětmi začít znovu. Konkrétně se jednalo o Centrum ROSA pro týrané a osamělé ženy, Azylový dům sv. Terezie,Misionářky Lásky: Sestry Matky Terezy, Armáda Spásy v Holešovicích, Azylový dům pro muže v Praze k srdci klíč, Farní CHARITA Holešovice, NADĚJE Praha.

 

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia