V reklamní mekce ve francouzském Cannes byla v pondělí 17. června večer rozdána první „lví“ ocenění v kategoriích Outdoor, Design a Print.
Na největším reklamním festivalu Cannes Lions, který se koná od 17. do 21. června, byly rozdány ceny v prvních kategoriích. Přinášíme přehled vítězů, kteří si odnesli nejvyšší ocenění – Grand Prix.
Přehled Grand Prix soutěže Cannes Lions
Outdoor Lions
Nike Dream Crazy/Colin Kaepernick, agentura Wieden+Kennedy, Portland
Kampaň značky Nike, jejíž hlavní tváří byl někdejší hráč amerického fotbalu Colin Kaepernick byla jednou z nejdiskutovanějších reklam loňského roku. Získala řadu příznivců i odpůrců jako samotný Kaepernick, který protestoval proti rasové diskriminaci pokleknutím během hymny před zápasem NFL. V kampani se objevili i další sportovci, kteří dle tvůrců neposunuli dopředu pouze sport, ale celý svět. „Neptejte se, zda jsou vaše sny a touhy bláznivé. Správná otázka zní, zda jsou bláznivé dostatečně,“ zní její poselství.

Design Lions Creatability/Google, tvůrce Google Creative Lab, New York
Nástroj Google umožňuje objevovat novou dimenzi hudby jen změnou mimiky. Vybízí k experimentování, malování hudby, její vnímání pomocí jiných smyslů než prostřednictvím sluchu.

Print & Publishing Lions
The Blank Edition/An-Nahar, agentura Impact BBDO, Dubaj
Libanonský deník vytisknul poprvé v historii země vydání složené pouze z prázdných listů. Protestoval tak proti dlouhotrvající neschopnosti politiků sestavit vládu. “Pokud oni nepracují, proč bychom měli my,” ptají se novináři.
