V aktuálním vydání Marketing & Media, které vychází 28. ledna, najdete velké téma týkající se sporu o ochrannou známku Big Mac společnosti McDonald´s.
Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) ve svém rozhodnutí z 11. ledna letošního roku zrušil evropskou ochrannou známku společnosti McDonald’s k označení Big Mac. Vyvrcholil tím více než tříletý spor s irským fastfoodovým řetězcem Supermac´s, který si ale původně začal sám McDonald´s.
Pro mnohé překvapivé rozhodnutí evropské instituce vychází z nové legislativní úpravy, která klade důraz na to, že registrované ochranné známky mají být aktivně využívány. Také v České republice platí od začátku letošního roku novela zákona o ochranných známkách, která tyto změny reflektuje.
„Nejen pro McDonalds, ale pro všechny vlastníky ochranných známek z tohoto rozhodnutí jednoznačně vyplývá, že musí mít kdykoli k dispozici dostatek důkazů o skutečné přítomnosti svých značek na trhu, jinak o své známky mohou přijít,“ řekla pro Marketing & Media patentová zástupkyně pro ochranné známky Jindřiška Šulcová.
Dopad této kauzy na vlastníky ochranných známek v novém vydání časopisu Marketing & Media komentují také právnička Alžběta Kokešová z advokátní kanceláře eLegal a Václav Smetana z advokátní kanceláře Weinhold Legal. Součástí tématu je i přehled nejzajímavějších právních sporů o názvy značek.
V čísle dále najdete:
- Rozhovor rozhovor s šéfkou komunikace ČSOB o zániku značky Poštovní spořitelna
- Rozhovor s generálním ředitelem KIA Motors Czech Arnoštem Barnou
- Budoucnost zákaznické zkušenosti
- To nejlepší z konference Content marketing 2019
Aktuální tištěné číslo si můžete nechat doručit až do schránky prostřednictvím SMS objednávky. Stačí od pondělí 28.1. 2019 poslat textovou zprávu ve tvaru MAM Jméno Příjmení Ulice Město PSČ na číslo 90211. Cena za tuto prémiovou SMS je 99 Kč + cena za odeslání SMS podle vašeho tarifu, službu technicky zajišťuje ATS Praha.
Předplatné objednávejte na adrese chcimam.cz