Na začátku letošního června se v Londýně rozdávala ocenění IPM Awards 2018 pro nejzdařilejší počiny z oblasti podpory prodeje ve Velké Británii. Nejúspěšnější značkou celé soutěže byly anglické energetické drinky Lucozade společnosti Lucozade Ribena Suntory. Firma bodovala celkem se třemi kampaněmi v různých kategoriích, odnesla si Grand Prix, a její agentura TBK Group se stala agenturou roku.
Nejlepší promo kampaň roku byla „Nezastavitelná láhev“ Lucozade Energy. Cílem bylo upozornit obyvatele hlavního města Velké Británie, že nápoj je vhodný jako každodenní spojenec pro chvíle, kdy lidem klesá energie. Kromě toho měla kampaň zvýšit povědomí o značce a přimět veřejnost vyzkoušet produkt. Společnost vytvořila speciální lahve, které zároveň sloužily jako bezkontaktní platidlo na jednu jízdu do londýnského metra. Láhev Lucozade Energy stačilo přiložit místo jízdenky k turniketu u vstupu do metra. Firma rozdala na pět tisíc těchto „nezastavitelných lahví“, které měly speciální RFID čipy. Ty fungují podobně jako čárové kódy a slouží k bezkontaktní komunikaci na velmi krátkou vzdálenost.
Promo v metru bylo součástí větší kampaně, která zahrnovala digitální propagaci, aktivace v místě prodeje a sampling produktů. „Jsme moc rádi, že se nám podařilo realizovat kampaň právě v metru. Londýn je město, jehož obyvatelé jsou neustále v pohybu. A my jsme jim pomohli dostat se, kam potřebují, a navíc zábavným způsobem,“ okomentovala neortodoxní kampaň Ashleigh Roberts, brand manažerka značky Lucozade Energy.
Pohybem k výhře
Nejúspěšnější prací v kategorii nejlepší využití technologií získala kampaň pro sesterský produkt Lucozade Sports. V rámci podpory prodeje značka zorganizovala soutěž, v níž mohli zákazníci vyhrát atraktivní ceny jako členství do fitcentra, vstupenky na prestižní sportovní zápasy nebo dovolenou. Soutěž probíhala v rámci speciální sportovní mobilní aplikace, kterou vyvinula agentura TBK Group. Každodenního losování se mohli zúčastnit všichni, kteří za den ušli alespoň pět tisíc kroků nebo ujeli na kole či uplavali předem stanovenou vzdálenost. Druhou možností, jak se do slosování dostat, bylo vložit promo kód z obalu nápoje. Kódem Lucozade opatřila 50 milionů lahví. Původním cílem akce bylo 20 tisíc stažení aplikace, nakonec jich bylo přes 75 tisíc.
Třetím oceněným projektem byla spolupráce Luzocade a módního řetězce Missguided, ve které na lahvích Lucozade Zero našel zákazník promokód na slevy do obchodu.
Díky nápoji Lucozade Energy se mohli vloni Londýňané svézt metrem zadarmo.
Foto: LUCOZADE