Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Telefony Nokia se chtějí vrátit na výsluní. Pomáhají jim v tom retro a skalní fanoušci

Před dvěma lety se značka Nokia vrátila na mobilní trh. Licenci na používání značky a patenty získala na deset let finská společnost HMD Global. Úkol Tomislava Himbeleho, ředitele marketingu pro střední a východní Evropu, je zajistit, aby se brand mobilních telefonů a tabletů Nokia stal opět tak legendární, jako býval v minulosti. „Myslím, že za poslední rok a půl se nám povedlo zvýšit povědomí o tom, že naše smartphony jsou zpět,“ pochvaluje si Himbele. Podle něj je problém celého segmentu mobilních telefonů to, že lidé mají tendenci mít chytrý telefon stále delší dobu, klidně víc než tři roky, a nepotřebují si kupovat nové modely. „Situace je ještě těžší pro špičkové telefony, protože v současnosti je možné získat i za málo peněz velmi dobrou kvalitu,“ domnívá se. Také si myslí, že u mobilů lidé hledají spíše hodnotu než aktuální trendy.

Výrobci mobilních telefonů obecně ve své komunikaci hodně tlačí technickou specifikaci a cílí na mladé. „My se chceme odlišit důrazem na spolehlivost,“ podotýká Himbele. Jeho Nokia nechce být značka pro elitu, ale telefon pro obyčejné lidi.

Retro zabralo všude

Loni společnost HMD Global přivedla na trh zmodernizovanou verzi populárního mobilního telefonu Nokia 3310. Přineslo jí to velkou publicitu i prodeje po celém světě. „Často se mě lidé ptají, zda uvedení tohoto produktu nebylo jen marketingový trik,“ říká s úsměvem chorvatský manažer. Na českém trhu je Nokia jedničkou v klasických mobilních telefonech. Existuje řada lidí, kteří nechtějí chytré telefony nebo si mobil bez internetu kupují jako druhé zařízení.

Reklama
ČEZ

Kromě toho je pro Nokiu český trh specifický tím, že lidé jsou tu zvyklí nakupovat on-line v takové míře jako nikde jinde. Další českou zvláštností je, že mobilní operátoři nedotují mobilní telefony, takže se většina přístrojů prodává na otevřeném trhu. Za nejnáročnější trh, který spravuje, považuje Polsko, protože je to velký trh a je na něm větší konkurence.

Značka Nokia také dá při vývoji nových produktů na názor svých zákazníků. HMD Global je v kontaktu se skupinou skalních fanoušků, která v současnosti čítá přibližně 40 tisíc lidí. Komunikace funguje jako diskusní fórum, kde zákazníci dávají zpětnou vazbu nebo doporučení. „Osobně si myslím, že málo značek dělá něco podobného,“ upozorňuje manažer s tím, že správná komunikace by vždycky měla být dvousměrná.

Chceme žluté, kupujeme černé

Zajímavostí je, že zákazníci si často říkají o pestré barvy telefonů, ale nakonec si koupí černou nebo modrou „klasiku“. S tímto fenoménem se podle Himbeleho potýkají i výrobci aut.

Rozhodovací fáze při koupi nového telefonu zabírá podle jeho zkušenosti až měsíc, zákazníci sledují různé touchpointy, jako jsou stránky výrobců telefonů, recenzní stránky nebo srovnávače. Všechny tyto kanály musí firma marketingově pokrýt. V této fázi jsou také důležitá i doporučení známých. „Čím víc lidí konkrétní značku mobilních telefonů vlastní, tím je pravděpodobnější, že ji dál doporučí,“ nastiňuje Himbele ideální budoucí vývoj značky Nokia.

 

V červnu se objeví komunikace nových modelů chytrých telefonů Nokia v televizních reklamách, outdooru i na on-linu.
Foto: HMD Global

 

Tomislav Himbele přijel do Česka oficiálně představit nové telefony Nokia.
Foto: HMD Global

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)