Tuzemská pobočka Ogilvy přešla na novou organizační strukturu už od ledna letošního roku. Všechny změny teď završí novým vizuálním stylem. „Ogilvy odteď funguje pod jednou zastřešující značkou bez bývalých specializovaných firem. To by měl být konec transformačního procesu,“ říká český ředitel Ondřej Obluk.
Jaké změny jste v českém Ogilvy zavedli?
Místo předchozí orientace na jednotlivé komunikační disciplíny – reklama, PR, digital – jsme agenturní strukturu od ledna postavili na bázi klientských týmů. Těch je celkem devět, největší klienti mají týmy sami pro sebe. Ostatní jsou sdruženi v týmech podle hlavní podstaty práce, kterou si u nás klienti objednávají. Jde o čtyři domény: branding and advertising, digital engagement, PR and influence, media and distribution. V případě té poslední jde hlavně o on-line média. Máme tu totiž celá léta interní mediální tým. Tvoří ho deset, jedenáct lidí a dobře doplňuje škálu expertiz tady v Ogilvy.
Jak do nové struktury zapadá brněnská pobočka?
Tam sedí jeden z devíti týmů, konkrétně jeden ze dvou týmů branding and advertising. Mají značky z farmaceutického byznysu, je tam tedy nějaká míra specializace.
Znamená to, že jste už od začátku roku zrušili všechny dílčí značky? Jak hluboká celá integrace bude?
Týká se všech podznaček. Tady v Česku jich není tolik, na větších trzích jsou jich desítky. Organizační změna na trzích typu USA nebo Velké Británie je obrovská. Tady byla relativně malá a souvisela hlavně se zjednodušením vnitřního fungování agentury.
Jaký největší přínos změn pozorujete?
Pro nás je to snazší využití expertizy týmů, které tu máme. Pokud dřív pro klienta pracoval digitální, sociální a reklamní tým, stávalo se, že bylo víc lidí na client service a při koordinaci to drhlo. Teď je jedna kontaktní osoba, což je z pohledu klienta jednodušší a rychlejší. Je zábavné objevovat, co lidi v agentuře umí nad rámec své reklamní a PR odbornosti. Mají umělecké a jiné zájmy. Často jsou to věci, které se také dají využít pro klienty, jenom ne všichni věděli, že jeden píše muzikály, někdo jiný zpívá, další je vrcholový sportovec, jiný se věnuje sklářství. Nejzajímavější je propojení týmů a ta energie, která z toho vzniká. Proces v agentuře od strategie přes kreativu po produkci je rychlejší. To jsme si tady vyzkoušeli a samotného mě překvapilo, že takhle jednoduchá organizační změna udělá tak pozitivní efekt.
Ondřej Obluk, výkonný ředitel Ogilvy ČR
Do české pobočky reklamky Ogilvy & Mather nastoupil v roce 1998. Potom vedl dceřiné agentury RMG Connect a Mather Communications. Do čela Ogilvy & Mather byl jmenován v roce 2011, od července 2015 je výkonným ředitelem celé skupiny Ogilvy.