Na několik otázek týkajících se plánů agentury Event Arena odpovídali ředitelka Kateřina Horynová, jednatel Norbert Pýcha a ředitel produkce Petr Mejsnar.
Tak Event Areno, povězte mi něco o vašich úspěších a plánech. Co jsou to ty liventy?
Kateřina Horynová (KH): Definice eventu přestává už nějakou dobu stačit tomu, co se reálně odehrává na trhu. Jestliže jako event je vnímána především jednorázová akce s kreativním obsahem určená primárně pro publikum, které je přítomno na místě, firmy čím dál více investují do aktivit, jejichž smyslem je často především vytváření obsahu pro sociální sítě. Tyto akce jsou tedy „živé“ a režírované, nemusí být jednorázové, ale dlouhodobé a jejich cílová skupina je především veřejnost. Nejčastěji jsou nazývány jako live marketingové akce nebo aktivační kampaně. Nám ta sousloví přišla kostrbatá, takže jsme interně začali používat výraz liventy. Když se ujme, tak se zapíšeme do marketingových učebnic . Což samozřejmě neznamená, že přestaneme dělat eventy.
A není to něco, co už dělají aktivační agentury?
Petr Mejsnar (PM): Ano. Nepřicházíme s něčím, co už by na trhu neexistovalo. Jde především o změnu naší komunikační strategie a produktového portfolia. S tím ale souvisí změny od interních procesů, přes vizuální identitu, až třeba po přejmenování firmy, tak aby nás současný název nelimitoval. Jsme teď ve fázi vyhodnocování dalších kroků.
Kde tedy vidíte rozdíl mezi aktivační a liventovou agenturou?
PM: Pro nás je výhodou, že jsme vyrostli z prostředí reálné produkce, známe její limity a úskalí. Aktivační agentury často vznikaly vyčleňováním z reklamních agentur, není výjimkou, že ještě teď reálnou produkční práci outsourcují. My toto know-how máme pod jednou střechou. Na druhou stranu musíme posílit naši znalost onlinového prostředí, pracujeme na vytvoření vlastního digitálního oddělení.
A co ty vaše úspěchy? Především získání letošní Grand Prix?
KH: Uspěli jsme i na posledním ročníku Czech Event Awards. Poté, co tyto ceny zanikly, jsme rádi, že jsme zabodovali na prvním ročníku Výročních cen ČEA. Práce pro Komerční banku nás moc bavila. Mohli jsme ukázat, že i sdělení firemní strategie se dá na interní konferenci udělat kreativním způsobem. A unikátní mega selfie stick, která získala 3. místo v kategorii Eventová inovace, to už je potvrzení, že liventy umíme. Celkově náš úspěch bereme i jako ocenění toho, co jsme za 18 let na trhu dokázali. Stále máme v klientském portfoliu firmy, s kterými jsme v roce 2000 začínali.
Norberte, musím se přesto zeptat. Nevnímá někdo negativně, že jste před rokem spoluzakládal Českou eventovou asociaci, které teď předsedáte? Tím jste stál u zrodu Výročních cen, z nichž jste si nakonec odnesli jako agentura hlavní cenu. Navíc stojíte v čele Event Festu, není už toho všeho nějak moc?
Norbert Pýcha (NP): Nějak se to tak seběhlo. Event Arena je stabilizovaná firma s kvalitním týmem, což mi dává prostor se věnovat projektům, které s oborem souvisí. Ano, stojím valnou měrou za založením České eventové asociace a rozjetím Výročních cen, o udělení cen a Grand Prix ale rozhodovala 15členná nezávislá porota. Ta rozhodovala, zdali si přihlášená práce ocenění zaslouží nebo ne. Všechny aktivity, které jsem inicioval, především pomáhají rozvoji celého event marketingu a jeho emancipaci v rámci komunikačního mixu. Negativní konstrukce ohledně jejich propojení s mojí osobou a Event Arenou neřeším.
Jak vidíte budoucnost Event Festu?
NP: Event Fest měl skvělou odezvu. Networkingová akce na takové úrovni, kde by na místě bylo téměř 900 odborníků, tady ještě nebyla. Koncept propojení expa a odborné konference na netradičním místě zafungoval na jedničku. V březnu 2019 uspořádáme určitě další ročník, aktuálně hledáme dostatečně atraktivní prostor s velikostí přes 3 000 m2. Praha má takových prostor jenom omezené množství, což nás vede k další úvaze o strategickém rozvoji, a to provozování eventového prostoru.
Vidím, že plány tedy máte, přeji vám hodně úspěchů a ať se daří!
Zleva Petr Mejsnar, Kateřina Horynová a Norbert Pýcha.
Foto: Event Arena