Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jsme připraveni na autonomní řízení?

Sklopit si sedačku v automobilu, v jedné ruce držet kávu a v druhé mobilní telefon. Takto by rádi cestovali nejen spolujezdci, ale i někteří řidiči. Ze studie Ipsosu v 28 zemích světa ovšem vyplývá, že autonomní řízení nemusí vyhovovat každému. Lidé jsou sice zaujati tím, že by nemuseli řídit, avšak jsou zároveň nejistí a lehce skeptičtí ohledně bezpečnosti. Pouze polovina respondentů si myslí, že by byl tento způsob řízení bezpečnější, rychlejší, případně úspornější.

58 procent respondentů z celého světa uvedlo, že si nejsou myšlenkou autonomního řízení jisti, ale toto téma je velice zajímá. Pouze 13 procent dotázaných uvedlo, že by tuto funkci nikdy nepoužívalo a 30 procent je nadšeno nápadem dostat se v automobilu z bodu A do bodu B bez zapojení lidského faktoru a nemůže se dočkat, až tak udělá.

Nejčastěji zmiňované činnosti, při kterých by řidiči autonomní systém využívali, jsou parkování, dále popojíždění v kolonách či po městě a jízda po dálnici. Naopak nejméně zmiňované situace byly jízda za špatného počasí, případně jízda na neznámých místech, což může být znovu spojeno s pocitem bezpečí.

Reklama

Pavel Zvára, Account Manager Ipsos CEM, k tomu dodává: „Autonomní řízení je vnímáno jako funkce, která učiní zážitek z jízdy mnohem luxusnější a pohodlnější. Ovšem bude potřeba delší čas, než si přenechání řízení do rukou automobilu získá důvěru většiny spotřebitelů.“

V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)