Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak výživné bude „dietní“ Cannes?

Na francouzské Riviéře začal 65. ročník festivalu mezinárodní kreativity Cannes Lions. Ročník je to jen napůl jubilejní, ale průlomový v tom, že pořádající společnost Ascential musela slíbit, že donedávna osmidenní bombastické akci přitáhne otěže, aby víc odpovídala době, kdy klienti chtějí od agentur vědět, co skutečně za své peníze dostávají.

Letošní ročník je tak nejen kratší – trvá jen pět dní -, ale má být i méně okázalý, přehlednější a především levnější. Plný festivalový „pass“ čili vstupenka, jejíž cena v posledních letech dosahovala čtyř tisíc eur, měla být o 900 eur levnější. Nakonec stojí 3250 eur.

Z hlavní soutěže byly vyřazeny kategorie, které už neodrážely současnou komerční komunikaci. Nahrazeny byly třeba kategoriemi Brand Experience & Activation, Creative ­e-Commerce a Social & Influencer Lions.

Reklama
ČEZ

Zcela bez náhrady bylo zrušeno celkem 120 soutěžních podkategorií. Úsporu na poplatcích za přihlášky mělo přinést také to, že každá práce či projekt mohou být přihlášeny maximálně do šesti soutěžních kategorií. Naopak vlastní soutěžní kategorii dostaly pro bono a charitativní práce, čímž festival reagoval na výtky, že by neměly soutěžit s projekty připravovanými pro regulérní klienty.

Organizátoři se rovněž dohodli s představiteli města, kteří slíbili, že hoteliéři nezvýší ceny, pět desítek restaurací bude nabízet menu za pevnou cenu a také bude stanovena nejvyšší možná cena jízdného v taxících. Růst cen v jihofrancouzském přímořském letovisku v době festivalu byl častým předmětem námitek.

Publicis oblečený, neoblečený

Co změny nedoznalo, je impozantntí přehled několika stovek přednášejících a diskutujících z různých profesních oblastí. I zde byl ovšem proveden – na první pohled nepříliš přesvědčivý – pokus o „zpřehlednění“. Program byl uspořádán do devíti kategorií jako jsou kreativita, řemeslo, zábavní průmysl, efektivita nebo inovace. Ascential tak zareagoval na dlouhodobé výhrady na konto přebujelosti festivalu a růstu počtu jeho kategorií.

Zajímavé je, že hlavní iniciátor této „vzpoury platících“, agenturní skupina Publicis, která loni v Cannes pohrozila, že se z finančních důvodů na rok stahuje z Lions i jiných soutěží, minulý týden oznámila, že v Cannes letos soutěžit přeci jen bude. Víc než tři sta jejích prací ovšem bylo po dohodě do soutěže přihlášeno pod jménem klientů nebo jiných partnerů.

 

Festival kreativity Cannes Lions je také místem networkingu. Na různých párty se tak pravděpodobně bude také šetřit, ale tak, aby to nikomu moc nevadilo.
Foto: Cannes Lions

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu