Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dárky, které neskončí v šuplíku

Společnost Reda dodává reklamní předměty do 51 zemí světa. V roce 2015 stála před zásadním rozhodnutím. Bylo zapotřebí, aby se firma a její marketing posunul dál, ale zvládne rozvoj ukočírovat interně? Jako odpověď na tuto otázku si Reda našla parťáka: agenturu Better Marketing.

Na začátku byla strategie

„Nejprve jsme řádně definovali značku, bylo potřeba vyjasnit, kdo Reda je, kam směřuje a ke komu má mluvit. Definovali jsme si, že má smysl komunikovat více lifestylově a odklonit se od korporátního stylu, na který byla Reda zvyklá,“ popisuje manažer projektu Tomáš Foltas. „Poté jsme navrhli marketingovou strategii, ve které jsme určili, jak na internetu efektivně oslovit zákazníky, ale i jak pečovat o ty stávající,“ dodává.

Zákazník tráví den v kanceláři

Strategii značky postavil Better na jednoduché myšlence: výběr a nákup reklamních dárků by neměla být jen rutina, ale radost.

Reklama
ČEZ

„Výzkumy ukazují, že 8 z 10 lidí si zapamatuje značku, od které dostanou dárek. Ale jak chceme, aby se cítil člověk, který reklamní dárek vybírá? Je to pro něj nuda nebo ho při výběru dárků má smysl motivovat? Řekli jsme si, že rozhodně má. Reklamní dárky nemusí skončit na dně šuplíku,“ popisuje kreativní proces při tvorbě marketingové strategie obsahová specialistka brněnské agentury Lenka Tkáčová.

„Zákazník Redy svůj den tráví většinou v kanceláři. Je to markeťák, který vybírá dárek pro jednatele firmy nebo asistent, který potřebuje sehnat trička na firemní večírek,“ doplňuje social media specialistka Betteru Karolína Peřinová profil typického klienta výrobce reklamních předmětů.

Cíl: získat kontakt

Tým Betteru vytvořil pro Redu jednoduchou mikrostránku na doméně darky.reda.cz. Kreativu zacílil na typické zákazníky Redy a stanovil jasný cíl.

„Stávající a potenciální noví zákazníci si na stránce mohou stáhnout katalog reklamních předmětů nebo firmu kontaktovat. Hlavním cílem je však budovat povědomí a oslovovat ty, kteří Redu zatím neznají, ale zajímá je nákup reklamních dárků,“ vysvětluje Tkáčová.

Na mikrostránku Better díky pokročilému cílení přiváděl návštěvnost z řad firemní klientely. „Reda na internetu oslovila novou cílovou skupinu: lidi z malých a středně velkých firem, kteří nakupují reklamní dárky,“ podotýká Foltas.

Kreativa jako chameleon

Better však při navrhování kampaně počítá i se sezonními výkyvy na trhu a kreativně tedy využívá nejrůznější příležitosti pro nákup reklamních dárků. „Během času kreativu na stránce obměňujeme. Sledujeme aktuální trendy a díky tomu Reda dokáže vždy inspirovat. Měli jsme například kreativu zaměřenou speciálně na manažerské dárky, letní dárky nebo kalendáře a diáře,“ vyjmenovává Tkáčová.

„Stránku jsme samozřejmě vytvářeli i s ohledem na mobilní uživatele, je plně responzivní. Zvolili jsme jednoduchý vizuál: chtěli jsme, aby se návštěvník stránky snadno zorientoval a odnesl si dávku inspirace,“ popisuje Foltas jedno z důležitých uživatelských kritérií v době chytrých mobilních telefonů.

O zákazníky pečujte

Kromě samotné mikrostránky pomohl Better výrobci reklamních předmětů lépe využít sociální sítě Facebook a LinkedIn nebo firemní blog. Stejně tak se podílel na vylepšení e-mailové komunikace se stávajícími zákazníky. „Redě jsme poradili, že by se kromě oslovování nových potenciálních zákazníků měla více zaměřit i na péči o ty stávající a více využít sociální sítě,“ přibližuje Tkáčová.

„Blog se nám osvědčil, dokážeme díky němu přiblížit produkty Redy, a zároveň lidem poradit, jaký reklamní dárek vybrat. Někdy jsme kreativní, jindy zase spíše užiteční,“ přibližuje Peřinová obsah firemního média.

„Díky analytice víme, jak se návštěvníci chovají, co vyhledávají a jaká témata je zajímají. Každou změnu kreativy plánujeme společně s Redou, která tak má přehled o tom, co a proč děláme,“ popisuje spolupráci s Redou Foltas.

„Propagace na sociálních sítích byla pro nás změnou. Koncept s mottem ‚Potěšte dárky, které neskončí v šuplíku‘ má úspěch i u našich obchodníků a ve spojení s blogem plným inspirací se stal základním prvkem naší komunikace směrem k zákazníkům. Zjistili jsme, že můžeme na internetu pro své zákazníky dělat mnohem víc,“ říká šéfka marketingu Redy Lucia Vavrinčíková.

Povědomí o Redě roste

Na web darky.reda.cz přivedl Better za první tři měsíce provozu z online kampaní 14 879 relevantních návštěv. Na e-shop Redy se prokliklo 1044 nových uživatelů. Nově založená facebooková stránka získala v průběhu jednoho roku celkem 903 nových fanoušků.

„Naším cílem je být první volbou zákazníka při výběru reklamních a dárkových předmětů, být lídrem na trhu. Better Marketing tento cíl plně pochopil a přetavil do vytvoření kampaně Dárky Reda. Díky této kampani se nám daří inspirovat klienty a ukazovat, jak se dají reklamní a dárkové předměty využívat nejen na Vánoce,“ konstatuje Vavrinčíková.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)