8. Brno schválilo manuál proti nevkusné reklamě

Centrum Brna se snaží odstranit křiklavou reklamu. Omezit takzvaný vizuální smog má pomoci nový manuál, který na konci května schválili radní městské části Brno-střed. Vytvořili ho památkáři, architekti a designéři. U zrodu myšlenky stála designérka Veronika Nováková, která se tomuto tématu věnovala ve své diplomové práci. „Kvalitně zpracovaná vizuální komunikace a označení provozoven včetně outdoorové reklamy dotváří přirozený genius loci. Ten se dnes bohužel ztrácí pod vrstvami zmatených a agresivních reklam,“ sdělil radní Brna-střed Svatopluk Bartík, který manuál na radě předkládal. Nutno dodat, že materiál má pouze doporučující charakter a nepřináší zákazy ani regulace. Jinak k věci přistupují v hlavním městě. V historickém centru Prahy od roku 2005 platí nařízení, kterým se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu. „Jedná se například o letáky, plakáty, polepy, plachty nebo převěsy umísťované na veřejně přístupných místech,“ specifikuje Vít Hofman, tiskový mluvčí pražského magistrátu.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia