Centrum Brna se snaží odstranit křiklavou reklamu. Omezit takzvaný vizuální smog má pomoci nový manuál, který na konci května schválili radní městské části Brno-střed. Vytvořili ho památkáři, architekti a designéři. U zrodu myšlenky stála designérka Veronika Nováková, která se tomuto tématu věnovala ve své diplomové práci. „Kvalitně zpracovaná vizuální komunikace a označení provozoven včetně outdoorové reklamy dotváří přirozený genius loci. Ten se dnes bohužel ztrácí pod vrstvami zmatených a agresivních reklam,“ sdělil radní Brna-střed Svatopluk Bartík, který manuál na radě předkládal. Nutno dodat, že materiál má pouze doporučující charakter a nepřináší zákazy ani regulace. Jinak k věci přistupují v hlavním městě. V historickém centru Prahy od roku 2005 platí nařízení, kterým se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu. „Jedná se například o letáky, plakáty, polepy, plachty nebo převěsy umísťované na veřejně přístupných místech,“ specifikuje Vít Hofman, tiskový mluvčí pražského magistrátu.