7. Sazby reklamek rostou pomaleji než jejich mzdy

Zatímco loni rostly sazby za služby komunikačních agentur o pětinu, letos se růst cen zpomalil na 4,5 procenta. S odvoláním na průzkum provedený v květnu mezi vlastními členy to oznámila Asociace komunikačních agentur. „Rozdíly v růstu sazeb u jednotlivých profesí jsou značné. Zatímco nejdražší specialisté zdražovali minimálně, dosud podhodnocené exekutivní práce pro klienta zdražují víc,“ říká předseda AKA Marek Hlavica. Opačná situace ovšem panuje na trhu práce, kde poptávka po kvalifikovaných specialistech vyhání růst jejich mezd. Průměrný mzdový růst v oboru aktuálně činí 7,4 procenta. Podle AKA je otázkou, zda nedostatek lidí nebude zanedlouho tlačit strměji vzhůru i ceny služeb.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-46

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-46

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Nová vizuální identia APRA
Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?

MAM Exkluzivně v časopise

Dimitrij Savvakos, Ogilvy Greece
Olympijská kolekce 2026
Vít Kolář s prezidentem Pavlem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Fabini
email_profi_1980x720
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Fabini
email_profi_1980x720