7. Sazby reklamek rostou pomaleji než jejich mzdy

Zatímco loni rostly sazby za služby komunikačních agentur o pětinu, letos se růst cen zpomalil na 4,5 procenta. S odvoláním na průzkum provedený v květnu mezi vlastními členy to oznámila Asociace komunikačních agentur. „Rozdíly v růstu sazeb u jednotlivých profesí jsou značné. Zatímco nejdražší specialisté zdražovali minimálně, dosud podhodnocené exekutivní práce pro klienta zdražují víc,“ říká předseda AKA Marek Hlavica. Opačná situace ovšem panuje na trhu práce, kde poptávka po kvalifikovaných specialistech vyhání růst jejich mezd. Průměrný mzdový růst v oboru aktuálně činí 7,4 procenta. Podle AKA je otázkou, zda nedostatek lidí nebude zanedlouho tlačit strměji vzhůru i ceny služeb.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia