7. Sazby reklamek rostou pomaleji než jejich mzdy

Zatímco loni rostly sazby za služby komunikačních agentur o pětinu, letos se růst cen zpomalil na 4,5 procenta. S odvoláním na průzkum provedený v květnu mezi vlastními členy to oznámila Asociace komunikačních agentur. „Rozdíly v růstu sazeb u jednotlivých profesí jsou značné. Zatímco nejdražší specialisté zdražovali minimálně, dosud podhodnocené exekutivní práce pro klienta zdražují víc,“ říká předseda AKA Marek Hlavica. Opačná situace ovšem panuje na trhu práce, kde poptávka po kvalifikovaných specialistech vyhání růst jejich mezd. Průměrný mzdový růst v oboru aktuálně činí 7,4 procenta. Podle AKA je otázkou, zda nedostatek lidí nebude zanedlouho tlačit strměji vzhůru i ceny služeb.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345