Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Za virtuálním Golemem číhá plyšový

V suterénu pražského hračkářství Hamleys se na 250 metrech čtverečních rozkládá Praha 16. století. Studio DIVR Labs zde připravilo prostory a technologie na procházku virtuální realitou. Ústředním motivem hry je legendární Golem, kterého oživí rabi Löw.

Chyběl nám tu virtuální zážitek

Podle DIVR Labs se jedná o největší evropský projekt na poli virtuálních technologií. Jeho vývoj trval zhruba rok. „Volný pohyb v prostoru návštěvníkům umožňuje batoh s počítačem, který je propojen s virtuálními brýlemi vytvářejícím fiktivní svět. Atmosféru staré Prahy si návštěvníci mohou užít individuálně nebo v multiplayeru až pro čtyři hráče,“ vysvětluje Lukáš Burda, ředitel studia.

Hra trvá zhruba 20 minut a účastníci se při ní mohou dotýkat vybraných objektů a řeší různé úkoly. Projekty virtuální reality v obdobném rozsahu je možné navštívit kromě Prahy pouze například v New Yorku, Londýně, Dubaji, Melbourne nebo Tokiu. Cílem DIVR Labs je po úspěchu v Praze distribuovat další zážitkové hry v Evropě a ve světě.

Reklama
ČEZ

„Naše pražská pobočka je vystavěna v konceptu Hamleys World, který kombinuje prodej hraček s atrakcemi. Toto pojetí se nachází pouze na třech místech na světě, kromě Prahy ještě v Rusku a Číně,“ vysvětluje Karolína Prýmková, marketingová manažerka pražského Hamleys.

Hamleys před časem projevilo zájem také o nějakou atrakci ve virtuální realitě. Oslovilo kvůli tomu třeba společnost Samsung. Nakonec navázalo spolupráci právě s firmou DIVR Labs. „Golem je pro nás velmi důležitý v tom, že oslovuje cílovou skupinu lidí od 15 do 30 let, které jsme dosud neměli co nabídnout. Naše dosavadní atrakce jsou cíleny hlavně na rodiče s menšími dětmi,“ říká Prýmková a dodává: „Návštěvníci starší 15 let jsou zde velmi silně zastoupeni. Obvykle sem ale jen vejdou, podívají se na kolotoč a zase hned odejdou, protože tu není něco přímo pro ně.“ To se má díky Golemovi změnit. Ve výrobě jsou už i plyšové hračky, dále Golem v podobě keramické figurky a trička. Golem na nich bude v té podobě, jakou má ve hře.

Firma DIVR Labs zve k vyzkoušení hry především instagramové influencery. „Je jich hodně, takže výstupů bude spousta. Cíleně jsme si například vytáhli asi 50 menších influencerů, kteří mají relativně málo fanoušků, mezi pěti až deseti tisíci, ale ti s nimi rezonují. K tomu běží placená kampaň na Facebooku,“ shrnuje Burda.

Na hře Golem se podílelo 12 vývojářů, kteří na ní strávili celkově 2250 hodin práce.
Foto: DIVR Labs

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu