Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Šetřit na týmu znamená plýtvat

Nikdo netvrdí, že obraz je cihla. Nebo, že je jedno, jestli ho namaloval Mucha nebo neznámý student. Ale s klienty občas diskuse v tomto duchu vedeme,“ říká Jan Binar, výkonný ředitel agentury McCann a dosavadní prezident Asociace komunikačních agentur (AKA), který byl na její nedávné valné hromadě potřetí – a naposledy – potvrzen do funkce na další dvouleté období.

Komunikační branže se v Česku přitom v několika posledních letech vezla na vlně bezprecedentního ekonomického růstu a rekordně nízké nezaměstnanosti. Podle staronového prezidenta AKA Binara by však měla v brzké budoucnosti reagovat na takové fenomény, jako jsou akcelerující tempo změn v rámci marketingové transformace, umělá inteligence, data, automatizace nebo hlasem ovládané služby.

„Jsme inovativní národ a za posledních deset let jsme zvládli množství změn. Když budeme schopni využít marketingové transformace a změn a vytvoříme si náskok nad konzervativnějšími zeměmi v Evropě, budeme mít šanci dodávat řešení pro víc klientů na evropské, po případě globální úrovni,“ je optimistický Binar.

Reklama
Know

Staronový prezident AKA přitom v nedávné volbě neměl vyzyvatele. „Proč? To já nevím. To byste se musel zeptat někoho jiného,“ směje se Binar, ale vzápětí připomíná, že klauzule o omezení funkčních období prezidenta byla do stanov AKA přidána právě za jeho vedení.

Během svého dalšího funkčního období v čele oborové asociace chce „jasně pojmenovat hodnoty oboru a jeho monetizaci“. Tedy identifikovat oblasti a služby s velkou přidanou hodnotou a mezery na trhu, aby agentury měly jasně definováno, kde a jak mohou klientům pomoci nejvíce. Ve druhé fázi se chce soustředit na to, jak hodnotu, kterou agentury tvoří, lépe prodávat.

„Diskuse s procurementem se často svezou na počet výstupů nebo hodin. Je to, jako kdyby si někdo myslel, že obraz je cihla nebo je jedno, jestli jej maloval Alfons Mucha nebo neznámý student. Výjimečná kreativita je sázkou na jistotu a znásobí efekt vložených prostředků. Šetřit na týmu, nepozvat do něj nejlepší odborníky, znamená riskovat a plýtvat prostředky. 20procentní úspora může nakonec znamenat, že se klient připraví o možnost dosáhnout násobného komerčního efektu kampaně. Kreativní služby, inovace, strategické plánování ani umělecké výkony nejsou komodita,“ míní Binar.

Výběr kvalitních partnerů, se kterými stojí za to spolupracovat, by klientům měl usnadnit nedávno zahájený proces certifikace členů AKA. Ten má potvrdit, že agentury disponují kapacitami a know-how, které deklarují a jsou tedy stabilním a důvěryhodným partnerem pro náročné zadavatele.

„Klient bude mít jistotu, že agentura, která nabízí nějakou službu, má adekvátní interní zdroje, lidi, nástroje a procesy i předchozí zkušenosti. To maximalizuje šance na skvělý výstup,“ říká Jan Binar o nedávnozahájeném procesu certifikace členských agentur AKA.
Foto: AKA

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)