Řezané květiny? K narozeninám a svátkům

Darované květiny vykouzlí úsměv na rtech snad každé ženě. Jak často, komu a při jakých příležitostech je ale ve skutečnosti kupujeme a dostáváme? Řezané květiny nakupuje 6 z 10 dotázaných alespoň jednou za půl roku. Ostatní buď méně často (26 procent) nebo vůbec (13 procent). Frekvence nákupu roste se stupněm dosaženého vzdělání a s výší příjmů.

Komu chceme udělat květinami radost? Muži nakupují řezané květiny nejčastěji svým manželkám a přítelkyním. Ženy dávají častěji květiny svým matkám, ostatním ženám z příbuzenstva, svým kamarádkám nebo si je kupují samy pro sebe.

Co se týká příležitostí, ke kterým řezané květiny nakupujeme, jednoznačně vítězí narozeniny či svátky. Dále významné dny jako je Valentýn, MDŽ, Den matek nebo i Dušičky. Často je ale nakupujeme jen tak pro radost , dále jako projev úcty a ocenění nebo k výročí týkajícímu se vztahu. Květiny fungují i jako omluva, což přiznávají hlavně muži.

Pro řezané květiny zpravidla zajdeme do tradičních menších kamenných „květinářství“ (více než polovina nakupujících), následují obchodní centra, někdy i zahradnictví a nejméně stánky na ulici. Nejoblíbenějšími druhy jsou královny květin – růže, které kupují častěji muži. S odstupem pak následují gerbery a tulipány, které volí častěji ženy. Dalšími oblíbenými květinami pak jsou i lilie a karafiáty.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345