Na kráse e-shopů téměř nezáleží. Jde o hodnotu, jakou nabízejí, a pocit jistoty

To, jak weby vypadají, zajímá jen dva typy lidí. Jejich majitele a grafické designéry. Lidé chodí na weby zjišťovat informace nebo nakupovat, a ne se jimi kochat. Jestli je e-shop krásný nebo ne, na tom moc nezáleží. Na konferenci E-shop jako zážitek, kterou pořádala Tuesday Business Network, divize vydavatelství Internet Info, to prohlásil Jakub Novák z agentury Story TLRS.

Novák poukázal na nejúspěšnější e-shop na světě, americký Amazon. „Není moc krásný, ale přináší požadovanou hodnotu.“ Dalšími zmíněnými příklady byly eBay a český e-shop Alza. „Jsou to kultivované e-shopy, ale zároveň je vidět, že nekladou důraz na to, aby byl zákazník po vstupu na jejich stránky ohromen krásou.“

Klíčový je prý hlavně snadný výběr zboží. E-shopy se širokou produktovou nabídkou mají být pouze nástrojem na pozadí a ničím víc. Ale on-line obchod s úzce zaměřeným sortimentem, nabízející třeba jednu značku hodinek, si už může dovolit sladit svůj vzhled s prodávaným produktem.

Dobrá agentura promyslí i faktury

Novák zdůraznil, že dobrý e-shop musí splňovat čtyři vizuální principy: čitelnost, vizuální strukturu, kvalitní fotky a mikrointerakci. „To poslední znamená, že e-shop má zákazníkovi v citlivých okamžicích, když si něco objedná nebo provede platbu, dát odezvu, že se to stalo,“ upozornil s tím, že může jít o vizuálně velmi prosté a jednoduché oznámení. Nakupující by měl ze stránek odcházet s pocitem jistoty, že platba proběhla a on se může věnovat něčemu jinému.

Design e-shopů by měl být provázaný s aktuálními kampaněmi. „Když kliknu na kampaň a dostanu se na stránky on-line obchodu, tak bych měl vědět, že jsem na webu, který je s kampaní spojený. Mělo by to vypadat stejně, nebo přinejmenším by tam měl být nějaký jednoduchý zastřešující branding,“ řekl Novák. Dobrá agentura by podle něj měla promyslet nejenom design webu samotného, ale třeba i faktur a krabic se zaslaným zbožím. E-shopy, které si zaslouží označení „krásné“, mají dobrý textový a obrazový obsah, nabízejí kvalitní produkty a mají minimum grafiky, ale ta je promyšlená.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard