Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mladá generace neví, co obnáší práce ve stavebnictví. My se jí to snažíme přiblížit

Nezaměstnanost v Česku je v současné době rekordně nízká a nadále klesá. Týká se to celé řady profesí a výjimkou nejsou ani odborníci ze stavebních oborů. Co to znamená pro jednu z největších stavebních firem v Česku? Na to, co ve společnosti EUROVIA CS dělají pro to, aby zaujali zájemce o práci, a především novou generaci, jsme se zeptali Eriky Kohoutové, HR ředitelky a členky představenstva EUROVIA CS.

Jaké pozice vám ve firmě v současné době nejvíc chybí?

Obecně lze říct, že není velké množství absolventů technických oborů. To ať už jde o studenty technických univerzit, tak o jedince vyučených ve stavebních oborech. Aktuálně nám nejvíce chybí strojníci. Se začínající sezonou potom nedostatky kapacit pociťujeme ještě silněji.

Reklama
ČEZ

Co děláte pro to, abyste nalákali nové zaměstnance?

Věřím, že nejvíce atraktivní pro nové potenciální zaměstnance jsou úspěchy firmy a ukázka projektů, které má za sebou. My jsme na trhu více než 60 let, držíme se mezi těmi nejlepšími a zároveň nabízíme silné zázemí nadnárodní společnosti. A na tom také stavíme a z toho vychází hlavní sdělení, pokud jde o náborovou kampaň. Navštěvujeme školy a univerzity, kde představujeme projekty, které jsme realizovali. Pro studenty pořádáme exkurze, na kterých mohou sami poznat, jaké to je v terénu. Kromě toho si také formou brigády mohou na stavbě přivydělat. Pro ty nejlepší jsme připravili stipendijní programy, díky kterým mohou získat motivační stipendium ve výši 2000 Kč měsíčně. Samozřejmě se také účastníme odborných veletrhů a akcí, které jsou zaměřeny na prezentaci pracovních příležitostí.

Jak oslovujete novou generaci?

Jako tradiční stavební firma se pohybujeme v oboru, který možná někdy novou generaci nemusí úplně oslovit. Důvodem často je i to, že si mladí nedokážou dostatečně představit, co práce ve stavebnictví je a jaké má možnosti. My se jim to snažíme vysvětlit a ukázat. Vzhledem k tomu, že obecně všechny nastupující generace jsou více on-line než off-line, tak i my se tímto směrem vydáváme. Myslím si, že je to nadále LinkedIn, který lidé vnímají a používají k hledání práce nebo obecně jako profesní síť, tedy aby se dozvěděli více o firmě a lidech, kteří v ní jsou. Samozřejmě je také zásadní Facebook, a to zejména při oslovování mladé generace. Zde používáme především vizuální materiál, tedy videa a fotografie našich projektů. V plánu máme také spuštění youtubové kampaně, protože věříme, že videa táhnou a dokážou oslovit a zaujmout.

Co můžeme v rámci YouTube kampaně očekávat?

Plánujeme atraktivní formou ukázat reálnou práci našich lidí. Ti si zde také zahrají jako herci. Rozhodně nepůjde o nudné záběry silnic, dálnic nebo železnic. Věřím, že se pobavíte a ti, co případně zvažují změnu práce nebo vstup do oboru uvidí, že práce ve stavebnictví, a hlavně v EUROVIA CS může být zajímavá a různorodá.

Využíváte v rámci kampaně také print, nebo se zaměřujete jen na on-line?

I přesto, že jsem zde mluvila o tom, že je nová generace víc on-line než off-line, tak nadále v naší komunikaci využíváme i tištěné materiály. Ať už jde o vizuály v regionálním tisku nebo o letáky či samolepky. Aktuálně například připravujeme kreativní samolepky na automobily, znovu se zaměřením na lidi a nábor.

Erika Kohoutová, HR ředitelka společnosti EUROVIA CS.
Foto: EUROVIA CS

EUROVIA CS je významnou českou stavební firmou, která buduje nejnáročnější projekty.
Foto: EUROVIA CS

Díky studentským exkurzím potenciální zájemci o práci poznají, jak vypadá práce v terénu.
Foto: EUROVIA CS

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)