Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Milan Medek: Proč chcete studovat právě u nás?

U nás se na zkoušky nemusíte učit, víc než na znalostech nám záleží na tom, proč chce uchazeč studovat právě naši školu,“ říká Milan Medek, nový rektor Vysoké školy kreativní komunikace (VŠKK), který je přesvědčený, že relativně nový akademický subjekt našel na trhu díru, kterou vhodně vyplní.

Proč jste se stal rektorem VŠKK?

Na VŠKK jsem externě vyučoval marketing. Když jsem po roce spolupráce dostal nabídku školu řídit, pochopil jsem, že je to nabídka osudová. Věřím v potenciál oborů, které ve škole vyučujeme, věřím ve vizi jejího zakladatele. Cítím, že na trhu je díra, kterou škola umí využít.

Reklama
MMcite

Jaké máte zadání? A jak jej chcete dosáhnout?

Zadání je celkem jednoduché. Do pěti let vybudovat respektovanou, prestižní školu, na kterou se bude stát fronta. Nic těžšího si majitel školy nemohl vymyslet. Chci se obklopit lidmi, kteří uvěří stejně jako já a dají práci maximum.

Máte už nápady na nějaké změny?

Nejsem typ člověka, který všechno překope za každou cenu. Ale příležitostí, jak spoustu věcí vylepšit, je ve škole dost. Třeba informační systém, který je základní životní funkcí školy. Interní komunikace je další téma – jsme škola, která má tohle slovo v názvu, tak musíme začít u sebe.

Studenti považují za samozřejmé, že jim škola umožní vyjet na stáž nebo výměnný pobyt. Nabízíte něco takového?

Mezinárodní spolupráce je další priorita. Máme už první výsledky – jsme členem Edcomu, „klubu“ sdružujícího 53 škol z 20 zemí. Letos v červenci vyšleme první skupinu studentů na jeho letní školu do Vídně. Vyzkouší si postavit reálnou reklamní kampaň, potkají studenty z jiných škol, zažijí sérii workshopů s profíky z celého světa.

O jaké studenty máte zájem?

Každý se nás ptá, jak se má připravit na přijímačky. U nás se na zkoušky nemusíte učit, víc než na znalostech nám záleží na tom, proč chce uchazeč studovat právě naši školu, jakou má motivaci, kolik je ochoten práci na sobě obětovat a kam směřuje v dalším životě. To je podstata přijímacího pohovoru. U studentů kreativních oborů pak samozřejmě chceme znát i jejich talent a vidět porftolio. Já mám raději studenty, kteří se zapojují do debaty, diskutují a rozporují to, co říkáte, než ty, kteří sedí a pečlivě si zapisují.

Komunikační průmysl prý už není pro mladé lidi tak atraktivní jako dřív. Co byste jim řekl, aby ho jako atraktivní vnímali?

Komunikační průmysl nabízí velké rozpětí specializací. Všechny nové věci, nové technologie v oblasti fotografie, videa, grafiky, animace, to najdete právě v těchto oborech. A bez talentu, lidského myšlení a tvůrčí činnosti se navzdory rostoucímu významu strojů a počítačů komunikační firmy nikdy neobejdou.

Máte pro uplatnění vašich budoucích absolventů v praxi domluvenu spolupráci s konkrétními subjekty nebo asociacemi?

Hodně si vážím spolupráce s Asociací komunikačních agentur. Vidí v nás školu, která jim bude vychovávat uchazeče o práci přímo na míru jejich potřebám. Pomáhá nám otevřít cestu v tuzemsku i do zahraničí. Aktuálně domlouváme podobu stáží v reklamních a mediálních agenturách pro studenty druhých ročníků, kterou mají jako povinnou součást výuky. Rozjíždíme ale spolupráci s řadou dalších asociací. Zároveň využíváme každou příležitost pro kontakty s konkrétními firmami – my jim můžeme nabídnout talentované studenty, které si mohou vychovávat už během studia, od nich chceme přednášející z praxe.

Posílení akademického sboru o lidi z praxe je jedním z vašich úkolů. Co myslíte, že vyučování na vaší škole nabízí jim?

Hodně z lidí, kteří u nás externě vyučují, vidí ve spolupráci právě příležitost vyhlédnout si kvalitní lidi pro své firmy. Ale řada z nich má i jiné pohnutky – výuka je odreagování od rutiny klasického byznysu, práce s mladými lidmi nabíjí.

Milan Medek, rektor Vysoké školy kreativní komunikace

Absolvent fakulty mezinárodních vztahů VŠE Praha, který během posledních dvou desetiletí pracoval v marketingu, komunikaci a CSR mezinárodních korporací i tuzemských firem jako jsou – či byly – Český Telecom, ČSOB nebo České aerolinie. Naposledy byl ředitelem úseku marketingu a vývoje produktů v pojišťovně Kooperativa. Na VŠKK kromě vyučování marketingu dosud řídil i školní reklamní agenturu Kreativní kancl, která studentům umožňuje pracovat při studiu na reálných zakázkách.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)