Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zavřeli nám Blanku. Desítky tisíc lidí okradli o hodiny jejich času. Ale křičí na nás jako poddůstojník na nováčky na cvičáku. Totální nedostatek profesionality

V úterý 10. dubna večer přestaly fungovat kamery v tunelu Blanka. Jde o stavbu pro dopravu v metropoli a jejím širším okolí naprosto klíčovou : denně jí projede mezi 80 až 90 tisíci aut. Technická správa komunikací hlavního města Prahy, správce tunelu, jej okamžitě uzavřel. Oprava se protáhla až do následujícího dopoledne. A podle očekávání se doprava v Praze zhroutila. Jak v téhle situaci komunikoval správce tunelu?

Pravda je, že reagoval rychle. Ale rychlost byla jediné, co udělal dobře. Oznámení o poruše, které pověsil na svůj web, bylo vyvedené červeným písmem a znělo přesně následovně:

TUNELOVÝ KOMPLEX BLANKA (Brusnický, Dejvický a Bubenečský tunel) ZŮSTÁVÁ UZAVŘEN Z DŮVODU VÝPADKU ZABEZEPČOVACÍHO SYSTÉMU!!! NA OPRAVE SE PRACUJE!!! PROSÍME ŘIDIČE O POCHOPENÍ A ŽÁDÁME JE O SLEDOVÁNÍ DOČASNÉHO DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ A RESPEKTOVÁNÍ POKYNŮ POLICIE!!!

Reklama
ČEZ

Ani náznak omluvy, zato Caps Lock a tři vykřičníky. V psaném projevu je to totéž, jako když na cvičáku řve poddůstojník zplna hrdla na nováčky, aby jim ukázal, kdo je tady pán a kdo si musí leštit kanady. Jenže na cvičáku taková komunikace přesně odpovídá pravidlům hry. Technická správa komunikací je v poněkud jiném postavení. Je to servisní organizace, placená z našich daní. Přes miliardu korun každý rok. Takže by měla být slušná, otevřená a vstřícná.

Zejména tehdy, když má nebetyčný průšvih, kterým právě okrádá desítky tisíc lidí o dlouhé hodiny jejich času. V takovém případě by z příčetné firmy ze soukromého sektoru padaly omluvy a na sociální sítě by sázela důkazy o tom, jak se všichni její zaměstnanci můžou přetrhnout, jen aby vše co nejrychleji opravili. Místo toho se na Twitteru objevily dva posty, na YouTube nic a o webu už řeč byla.

Přitom zrovna v krizové komunikaci by měli být zaměstnanci pražské správy komunikací skvěle trénování. Během posledního půl roku totiž nejde o jediný zářez této organizace. V prosinci spadla lávka v pražské Troji, v lednu přišlo nečekané uzavření Libeňského mostu.

Nepochybuji o tom, že veškerá komunikace proběhla striktně podle zákona. Ale to nic nemění na tom, že výsledek v tomto případě ukazuje naprosté nepochopení rolí, absenci empatie a totální nedostatek profesionality.

Ivo Minařík, account director, AC&C Public Relations

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)