Reklama
Megaboard

Zavřeli nám Blanku. Desítky tisíc lidí okradli o hodiny jejich času. Ale křičí na nás jako poddůstojník na nováčky na cvičáku. Totální nedostatek profesionality

V úterý 10. dubna večer přestaly fungovat kamery v tunelu Blanka. Jde o stavbu pro dopravu v metropoli a jejím širším okolí naprosto klíčovou : denně jí projede mezi 80 až 90 tisíci aut. Technická správa komunikací hlavního města Prahy, správce tunelu, jej okamžitě uzavřel. Oprava se protáhla až do následujícího dopoledne. A podle očekávání se doprava v Praze zhroutila. Jak v téhle situaci komunikoval správce tunelu?

Pravda je, že reagoval rychle. Ale rychlost byla jediné, co udělal dobře. Oznámení o poruše, které pověsil na svůj web, bylo vyvedené červeným písmem a znělo přesně následovně:

TUNELOVÝ KOMPLEX BLANKA (Brusnický, Dejvický a Bubenečský tunel) ZŮSTÁVÁ UZAVŘEN Z DŮVODU VÝPADKU ZABEZEPČOVACÍHO SYSTÉMU!!! NA OPRAVE SE PRACUJE!!! PROSÍME ŘIDIČE O POCHOPENÍ A ŽÁDÁME JE O SLEDOVÁNÍ DOČASNÉHO DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ A RESPEKTOVÁNÍ POKYNŮ POLICIE!!!

Ani náznak omluvy, zato Caps Lock a tři vykřičníky. V psaném projevu je to totéž, jako když na cvičáku řve poddůstojník zplna hrdla na nováčky, aby jim ukázal, kdo je tady pán a kdo si musí leštit kanady. Jenže na cvičáku taková komunikace přesně odpovídá pravidlům hry. Technická správa komunikací je v poněkud jiném postavení. Je to servisní organizace, placená z našich daní. Přes miliardu korun každý rok. Takže by měla být slušná, otevřená a vstřícná.

Zejména tehdy, když má nebetyčný průšvih, kterým právě okrádá desítky tisíc lidí o dlouhé hodiny jejich času. V takovém případě by z příčetné firmy ze soukromého sektoru padaly omluvy a na sociální sítě by sázela důkazy o tom, jak se všichni její zaměstnanci můžou přetrhnout, jen aby vše co nejrychleji opravili. Místo toho se na Twitteru objevily dva posty, na YouTube nic a o webu už řeč byla.

Přitom zrovna v krizové komunikaci by měli být zaměstnanci pražské správy komunikací skvěle trénování. Během posledního půl roku totiž nejde o jediný zářez této organizace. V prosinci spadla lávka v pražské Troji, v lednu přišlo nečekané uzavření Libeňského mostu.

Nepochybuji o tom, že veškerá komunikace proběhla striktně podle zákona. Ale to nic nemění na tom, že výsledek v tomto případě ukazuje naprosté nepochopení rolí, absenci empatie a totální nedostatek profesionality.

Ivo Minařík, account director, AC&C Public Relations

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále