Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Z nastávajících rodičů je televizní hit

Mediálně sdílet tak intnimní chvíli, jako je porod, přestává být pro mnohé tabu. V Česku to platí zejména pro televizní prostředí, na internetu tolik ne. Mateřské téma divácky táhne. Letos se připravte rovnou na dvojici pořadů ze žánru „dokureality“ – druhou sérii pořadu Malé lásky na Nově a čtvrtou sezónu Čtyř v tom na ČT.

Skandinávské mámy se toho nebojí

Když přijde u českých „mama blogerek“ na přetřes porod, konkrétně jejich vlastní, neváhají se o své zkušenosti podělit formou vlogu. Klidně i z porodnice. Záběry přímo z porodu ale nesdílejí.

„Pro mě je narození dítěte velmi osobní a citlivá chvíle… Nedokážu si představit tyto nejcennější momenty s někým sdílet, aby je někdo hodnotil a komentoval,“ říká pro MAM Alice z blogu Mámou stylově. Uznává ale, že odhalování soukromí, starostí a problémů je aktuálním globálním trendem „mama blogů“.

Reklama
MMcite

Nedávno se například švédská influencerka Victoria Törnegrenová, kterou na Instagramu sleduje skoro 900 tisíc lidí, rozhodla podělit o chvíle těsně před porodem na InstaStories a necenzurovaný záznam porodu umístila na YouTube. Za první týden si ho pustilo přes 115 tisíc lidí.

„Ano, tato videa mají samozřejmě obrovský počet zhlédnutí, z čehož se generuje nějaký ten příjem. Je pravděpodobné, že se video bude i sdílet, to znamená, že mohou narůst i odběratelé kanálu, do budoucna je to možnost větších spoluprací. Ale za jakou cenu?“ ptá se její česká „kolegyně“ Alice.

Na porody letos narazíte v televizi

Kde se blogerky drží zpátky, tam je program českých televizí s přehledem předčí. Televize Nova loni na podzim skrze seriál Malé lásky ukázala porody 50 matek. Po dobu dvou měsíců je natáčela v plzeňské porodnici. „To, co zachycujeme, by mohlo vést ke konstruktivnější diskuzi o porodnictví,“ říkal při loňském spuštění pořadu režisér Radovan Síbrt.

První sérii v průměru sledovalo 711 tisíc diváků, podíl na celkové sledovanosti průměrně překročil 30 procent. I proto se Nova rozhodla natočit další řadu Malých lásek, na které v současnosti pracuje. Její struktura zůstane podle jednatele a obchodního ředitele televize Jana Vlčka stejná.

Podle něj vzbudila první řada i zájem inzerentů. „V první sérii jsme spolupracovali s řadou klientů. Nejvíce sponzorů bylo z oblasti finančnictví, auto-moto, vybavení domácnosti a samozřejmě vybavení pro děti,“ říká Vlček.

Šlo zejména o klasické sponzoringové spoty. Product placement v Malých láskách podle Vlčka Nova nevyužívá. „Produkty se předávaly pouze v on-linovém pořadu Jak se vede Malé lásky? a šlo o hlavně o dětské zboží,“ doplňuje.

Výrobci kamer neměli zájem

Veřejnoprávní televize se tématu mateřství věnuje od roku 2013, kdy uvedla první řadu dokumentárního seriálu Čtyři v tom. „Docusoap“ sleduje vždy čtyři matky a jejich nejbližší v době před porodem a po něm. Každá série nicméně lehce obměňuje základní vzorec. V první řadě šlo podle dramaturgyně Zuzany Trávníčkové o co nejrozdílnější čtveřici matek tak, aby vznikl sociální kontrast. Druhá série kladla důraz na to, jak být dobrým rodičem pro právě narozené dítě. Ve třetí sérii měly rodiny za sebou krizi a před sebou nový začátek.

Aktuální čtvrtá řada se zaměřila na otce. „Chtěli jsme zachytit proměňující se společenskou roli otců a situace, do kterých je to staví. V seriálu účinkují kromě matek také dva otcové na rodičovské dovolené a dva tradiční tátové, kteří svoje rodiny živí a je to jenom na nich,“ doplňuje Trávníčková.

Na všechny řady se průměrně koukalo 316 tisíc diváků. „Pořad sledovaly zejména ženy. Zájem o cyklus rostl se vzděláním diváků. Nadprůměrně se dívali středoškoláci a vysokoškoláci. Zatímco ve druhé a první sérii bylo těžiště diváků ve věku 25-34 let, u třetí řady se většina diváků rekrutovala z cílové skupiny 35-44 let,“ dodal PR specialista Daniel Maršalík.

Prostor pro sponzory ale není moc velký. „U první série jsme přemýšleli, jestli se nedomluvit s některou z firem vyrábějících malé kamery, na které hrdinky doma samy natáčejí. Ale nebyl o to z jejich strany zájem. Zájem měly naopak firmy spojené s kojeneckým zbožím. Tomu jsme se snažili vyhnout. Je to dokumentární projekt a všechno, co protagonisté používají, by mělo přirozeně vyjít z jejich prostředí,“ uzavírá Trávníčková.

Victoria Törnegrenová je módní a cestovatelská influencerka. Po porodu dítěte ale plní její výstupy na sítích hlavně mateřství.
Repro: Instagram Victorie Törnergrenové

Nova aktuálně natáčí druhou řadu Malých lásek.
Zdroj: Nova

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)