Reklama
Megaboard

V Česku vzniká časopis pro celý svět

Produktové informace a nabídku služeb najdete na firemním webu. Ale když chcete něco navíc, třeba názory lidí, bez nichž by výrobky nevznikly, nebo skutečné zkušenosti zákazníků doplněné novinkami z oboru, bude lepší sáhnout po časopisu. Taková myšlenka stála za vznikem úspěšného projektu The Current, anglicky psaného magazínu, který pro své obchodní partnery z celého světa vydává česká firma ComAp. Společnost, která se specializuje na řídící systémy v energetice, s jeho publikováním začala teprve loni. A letos už si za firemní médium připravované s agenturou Boomerang Communication odnesla tři ocenění ze soutěže Zlatý středník.

Odborné poroty magazínu vydávanému dvakrát ročně přiřadily první místo mezi B2B tituly a druhé místo mezi průmyslovými periodiky. Výkonný výbor PR Klubu, pořadatele Zlatého středníku, se mu navíc rozhodl udělit Grand Prix za obsah. „Snažíme se ho psát tak, aby byl zajímavý svým obsahem i pro uchazeče o práci v ComApu, studenty, různé partnery a samozřejmě naše vlastní zaměstnance,“ vysvětluje marketingová specialistka firmy a šéfredaktorka v jedné osobě Barbora Bednaříková.

„Do přípravy obsahu se snažíme zapojit i různé zaměstnance, takže více než polovinu textů tvoří ComAp, zbytek agentura,“ přibližuje Bednaříková vznik časopisu. Magazín o rozsahu 36 stran je zdarma, tištěná verze má náklad dva tisíce kusů, další odběratelé ho dostávají elektronicky. Dosud vyšla dvě čísla.

Od receptů po svítidla

Už zmíněná agentura Boomerang Communication je nejúspěšnějším subjektem letošního ročníku soutěže firemních médií. Připsala si dvě zlata, dvě stříbra, tři bronzy, Grand Prix (právě za The Current) a jedno ocenění Top Rated. Jedním zlatem, dvěma stříbry a Grand Prix (v tomto případě za celkovou úroveň videokanálu Škody Auto na YouTube) se může chlubit Zaraguza.

Také mezi firmami, které nevyužívají služeb agentur, ale zajišťují si produkci samy, se znovu prosadili „staří známí“. Spokojeni tak mohou být třeba v poradenské firmě KPMG (celkem čtyři umístění, kromě časopisů Marwick a Echo také za právnické pohádky) nebo u výrobce vířivek USSPA (dvě umístění včetně zlata pro magazín Bublinky za nejlepší časopis v průmyslovém sektoru).

Sympatie porotců i účastníků slavnostního vyhlášení získali Lékaři bez hranic. Líbila se jak jejich výroční zpráva, tak časopis Bez hranic, vyhodnocený jako nejlepší v neziskovém sektoru.

Celkově nejvyšší úroveň mezi přihlášenými médii měl podle výkonného výboru PR Klubu katalog svítidel Lasvit, který zároveň zvítězil v kategorii jednorázových médií.

V nové kategorii Nejlepší obsahová strategie, v níž soutěžily projekty využívající několik typů médií zároveň, bodovaly Fitrecepty. Z původně studentské aktivity a facebookového profilu se zdravými recepty vyrostla za podpory agentury Pábení široce pojatá aktivita, jejímž výstupem jsou mimo jiné už dvě knížky a třetí se právě chystá.

Mezi firemními videoklipy zvítězilo video značky keramických obkladů Rako, které její majitel Lasselsberger nechal připravit ke 135. výročí. Zdůrazňuje nepřehlédnutelnou stopu výrobků na historických místech České republiky, například v brněnské vile Tugendhat.

Určitým paradoxem letošního ročníku je, že si jedno zlato a jedno stříbro odnesl bezplatný zákaznický časopis módního e-shopu Zoot. Firma však nedávno oznámila, že ho v rámci škrtání nákladů na marketingové aktivity zruší.

Náš člověk ve světě

„Vítej v muzeu,“ vtipkoval loňský laureát Síně slávy českého PR Vadim Petrov, když další Osobností roku vyhlásil Patrika Schobera. Zakladatel PRAM Consulting, místopředseda Asociace PR agentur a předseda představenstva světové agenturní sítě Worldcom PR Group je však všechno jiné než odložený „exponát“.
Oceněn byl právě za svou pestrou činnost se zahraničním přesahem. „Jeho mezinárodní aktivity pomáhají k rozvoji celého oboru, což je příklad hodný následování,“ podotýká k Schoberově ocenění předseda výkonného výboru PR Klubu Petr Langer.

Kompletní tabulku výsledků najdete na www.mam.cz

Osobností PR byl vyhlášen Patrik Schober.
Foto: PR Klub

Ocenění pro The Current přebírala Tereza Drahoňovská z ComApu (uprostřed) v doprovodu Evy Kuldové, projektové manažerky z Boomerang Communication.
Foto: PR Klub

 

V magazínu The Current mají prostor reportáže z cest za zákazníky, ankety a nebo představení futuristických technologií.
Foto: PR Klub

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále