Spoustě lidem přinese dobročinnost mnohem lepší zážitek než jim může dát třeba trenažér s virtuální realitou. Poslední dobou jde při pořádání eventů touto cestou agentura Fox Hunter. Lidé mají rádi, když mohou udělat něco prospěšného pro společnost nebo životní prostředí.
Pořadatelé akcí se shodují, že vzrůstá potřeba přinést účastníkům zážitek. Jaké druhy zážitků mají lidé nejraději?
Nejlepší zážitek je podle mého názoru ten, který neočekáváte. Je pro vás něčím nový, originální. S trochou nadsázky rád říkám, že zážitek nemusí být pozitivní, ale především silný. Pochopitelně klienti očekávají, že naše eventy budou přinášet pouze zážitky pozitivní, nejlépe silně pozitivní. Dojem z akce je formován spoustou věcí: od zvoleného místa eventu přes detaily jako je výzdoba, navigace, čistota toalet, oblečení personálu, dále kvalita občerstvení až po to hlavní – program. Pro někoho mohou být největším zážitkem kaviárové toasty, pro druhé virtuální realita nebo let helikoptérou. Vždycky ale platí, že míra emoce je přímo závislá na nečekanosti a originalitě.
Jaké prostory k pořádání akcí v současnosti nejraději využíváte?
To je různé, záleží pochopitelně na typu akce, cílové skupině a rozpočtu klienta. Snažíme se nabízet nová místa, neokoukané prostory. V České republice naštěstí neustále přibývají zajímavé konferenční objekty vybavené moderními technologiemi. Pro agenturu je mnohem snadnější a efektivnější využít konferenční prostor s kompletním zázemím a technickým vybavením, než stavět originální meeting room na zelené louce nebo v lese.
Děláte raději akce přesně podle zadání, nebo když máte hodně prostoru pro vlastní kreativitu?
Jak kdy. Když má klient jasnou představu a jsme navíc mentálně a názorově sladění, pak je z toho nádherná spolupráce. Ale osobně máme raději volnější ruce. I když je těžké přicházet neustále s novými nápady, programy, lokalitami. Musí vás to prostě bavit, musíte pro to žít.
Působíte také na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Jaké služby tam poskytujete a pro koho?
Fox Hunter má hlavní kancelář v Praze, kde pracuje tým zhruba třiceti lidí. Mimo eventy, které tvoří třetinu našeho obratu, nabízíme klientům kompletní marketingový servis, počínaje grafickým studiem, přes digitál, správu sociálních sítí, content marketing, prodejní podporu až po tiskovou produkci. Naše slovenská pobočka se po reorganizaci před dvěma lety nadechla k novém životu a momentálně připravuje velkou evropskou roadshow pro významného místního klienta. V Polsku a Maďarsku nabízíme servis globálním klientům především v rámci regionálních kampaní.
Podle jakých parametrů nejčastěji měříte efektivitu eventů?
Záleží na cílech, účelu a typu akce. Někdy může být klíčovým parametrem celkový počet relevantních účastníků nebo počet získaných kontaktů, po případě objednávek. Někdy je cílem eventu čistě budovat značku, poté je rozhodující zpětná vazba účastníků a jejich spokojenost. Samozřejmě u každého většího eventu by se měly jasně definovat cíle a metodika měření. Ne vždy je však vyhodnocení agentura schopná, a to zejména kvůli nedostupnosti vnitřních dat klienta.
Tomáš Kovář, jednatel, Fox Hunter
Založil a řídí fullservisovou marketingovou agenturu Fox Hunter. Je také spolumajitelem společnosti Skinzone. Zkušenosti z reklamního průmyslu získával už při studiu na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a následně v pozici kreativního ředitele agentury v Praze.