Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Spořitelna podpoří nápady mladých

Tisíc korun za večeři ve dvou? Pro mladé Čechy do 28 let je to naprosto přijatelná suma. Jejich spotřebitelské a společenské zvyky zjišťovala pro Českou spořitelnu výzkumná společnost Kantar. „Mladí lidé mají subjektivní pocit, že pořád nemají dost peněz, ale na druhou stranu žijí docela nákladný život,“ dodává šéfka výzkumu České spořitelny Monika Hrubá. „Jsou ochotní utrácet o 20 až 30 procent více než Češi starší 29 let,“ podotýká.

Z pohledu bankovního trhu naopak může spořitelnu těšit, že mladí Češi ve věku od 18 do 28 let zůstávají věrni zavedeným finančním ústavům. Možná překvapivě u nich nebodují banky vzniklé v posledních letech. „55 procent mladých preferuje velkou bankovní čtyřku (Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Moneta Money Bank – pozn. red.), 21 procent má hlavní banku mezi těmi nízkonákladovými,“ zdůrazňuje Hrubá.

Na dvacátnících se podepisuje prostředí sociálních sítí. „Cítí velký tlak, aby žili zajímavý život a získali zajímavou práci,“ vysvětluje zástupkyně největší české banky. Většina z více než tisícovky respondentů ovšem nemá jasno, čím se chce živit. „Mají ve hře několik možností a zvažují více variant. Vnáší to do nich nejistotu, že když něco pokazí, bude to jenom na nich,“ interpretuje závěry Monika Hrubá. 40 procent mladých se obává životního selhání, jen 24 procent se označilo za sebevědomé. Chtějí sice cestovat, ale nakonec mají v plánu se usadit s rodinou v Česku. Trvale žít v cizině by chtělo jen 13 procent mladých.

Reklama
ČEZ

Nápad za čtvrt milionu

Průzkum inspiroval spořitelnu k soutěžnímu projektu a kampani pod názvem Už vím. „Rozhodli jsme se, že mladým nabídneme možnost vyzkoušet si budoucnost nanečisto,“ uvádí Monika Hovorková, ředitelka marketingu České spořitelny. „Nechceme mladým říkat, co mají dělat, ale nabízíme jim finanční podporu jejich projektů, dokáží-li pro ně získat dostatečný počet fanoušků.“

Soutěžící musí na web UzVim.cz napsat, co by chtěli zažít a získat pro tento záměr alespoň 50 lajků. Porota složená ze tří ambasadorů vybere 21 projektů, které pošle do finále. Finalisté pak budou mít tři týdny na získání podpory od široké veřejnosti, která hlasováním vybere sedm vítězů. Každý z nich od banky dostane 250 tisíc korun na realizaci svého snu.

Akci podporuje kampaň od agentury Young & Rubicam, která je nasazena v televizi, na webu a na sociálních sítích.

 

Trojice ambasadorů projektu Už vím: zleva hudebník Paulie Garand, ilustrátorka Eliška Podzimková a horolezec Radek Jaroš.
Foto: Česká spořitelna

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)