Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nova už je hybridní i v terestrice

Napjatá atmosféra mezi televizí Nova a Českými Radiokomunikacemi (ČRa) ohledně řešení HbbTV se uvolnila. Po roce dohadů má nejsledovanější kanál českého trhu aplikaci hybridní televize i v rámci pozemního vysílání a může zde tak nabízet reklamní prostor přes „červené tlačítko“.

Dlouhá cesta k dohodě

„Na začátku jednání o spolupráci mezi ČRa a televizí Nova v oblasti HbbTV nebyla úplná shoda na technickém a bezpečnostním řešení HbbTV služby,“ říká k průtahům Jiří Tománek, manažer ČRa. Nova minulý rok totiž investovala do vlastního řešení hybridní aplikace, na kterém pracovala se společností Mautilus.

„Tím, že jsme se rozhodli pro vkládání vlastní AIT tabulky, operátor nám nevěří, že ji generujeme správně a odmítá ji,“ uvedl minulý rok na TV Conu technický ředitel CET 21 Josef Uher. Službu tak mohli vidět jen uživatelé operátorů UPC, Skylink či Digital Broadcasting.

Reklama
ČEZ

Problém kolem jednání o HbbTV byl ale širší. V minulém roce také v médiích probíhaly spekulace ohledně toho, zda Nova z terestrického vysílání neodejde. Na nákladnost a neekonomičnost digitálního pozemního vysílání si v minulosti stěžoval například ředitel televize Christoph Mainusch. Také obchodní ředitel Jan Vlček dříve pro MAM uvedl, že neotevřenost Radiokomunikací vůči nováckému řešení HbbTV, je signálem, že „terestrické vysílání má své technologické limity“.

Zatím jen pro dvě stanice Novy

Obě strany nicméně k dohodě dospěly. Od dubna na Nově a Nově Cinema v DVB-T najdou diváci v aplikaci HbbTV televizní program, domácí, sportovní i mezinárodní zpravodajství TV Nova, počasí nebo ukázky ze svých oblíbených seriálů.

Platforma hybridní televize nabízí televizním inzerentům nové reklamní možnosti. „Klientům nabízíme například banner na modrém tlačítku s přímým vstupem do aplikace, reklamní aplikace s odkazem v menu, banner v aplikaci, video reklamu v rámci videí v aplikaci a další,“ říká Vlček.

ČRa dále poskytují hybridní řešení Primě, televizi Óčko, Šlágru a Televizi Seznam. „V jednání jsou další stanice,“ dodal Tománek.

Podle průzkumu, FTV Prima má přístup k hybridní televizi v ČR 1,3 milionu diváků. Ředitel ČRa Martin Gebauer mluví dokonce už o 1,7 milionu diváků.

 

Hybridní aplikace nabídne program, zprávy nebo počasí.
Foto: Nova

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu