Nova už je hybridní i v terestrice

Napjatá atmosféra mezi televizí Nova a Českými Radiokomunikacemi (ČRa) ohledně řešení HbbTV se uvolnila. Po roce dohadů má nejsledovanější kanál českého trhu aplikaci hybridní televize i v rámci pozemního vysílání a může zde tak nabízet reklamní prostor přes „červené tlačítko“.

Dlouhá cesta k dohodě

„Na začátku jednání o spolupráci mezi ČRa a televizí Nova v oblasti HbbTV nebyla úplná shoda na technickém a bezpečnostním řešení HbbTV služby,“ říká k průtahům Jiří Tománek, manažer ČRa. Nova minulý rok totiž investovala do vlastního řešení hybridní aplikace, na kterém pracovala se společností Mautilus.

„Tím, že jsme se rozhodli pro vkládání vlastní AIT tabulky, operátor nám nevěří, že ji generujeme správně a odmítá ji,“ uvedl minulý rok na TV Conu technický ředitel CET 21 Josef Uher. Službu tak mohli vidět jen uživatelé operátorů UPC, Skylink či Digital Broadcasting.

Problém kolem jednání o HbbTV byl ale širší. V minulém roce také v médiích probíhaly spekulace ohledně toho, zda Nova z terestrického vysílání neodejde. Na nákladnost a neekonomičnost digitálního pozemního vysílání si v minulosti stěžoval například ředitel televize Christoph Mainusch. Také obchodní ředitel Jan Vlček dříve pro MAM uvedl, že neotevřenost Radiokomunikací vůči nováckému řešení HbbTV, je signálem, že „terestrické vysílání má své technologické limity“.

Zatím jen pro dvě stanice Novy

Obě strany nicméně k dohodě dospěly. Od dubna na Nově a Nově Cinema v DVB-T najdou diváci v aplikaci HbbTV televizní program, domácí, sportovní i mezinárodní zpravodajství TV Nova, počasí nebo ukázky ze svých oblíbených seriálů.

Platforma hybridní televize nabízí televizním inzerentům nové reklamní možnosti. „Klientům nabízíme například banner na modrém tlačítku s přímým vstupem do aplikace, reklamní aplikace s odkazem v menu, banner v aplikaci, video reklamu v rámci videí v aplikaci a další,“ říká Vlček.

ČRa dále poskytují hybridní řešení Primě, televizi Óčko, Šlágru a Televizi Seznam. „V jednání jsou další stanice,“ dodal Tománek.

Podle průzkumu, FTV Prima má přístup k hybridní televizi v ČR 1,3 milionu diváků. Ředitel ČRa Martin Gebauer mluví dokonce už o 1,7 milionu diváků.

 

Hybridní aplikace nabídne program, zprávy nebo počasí.
Foto: Nova

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia