Kalifornská firma Regency Outdoor Advertising, které patří venkovní plochy po celém Los Angeles, je na prodej. Mezi zájemci se objevil i jeden nečekaný – s nabídkou ve výši 300 milionů dolarů přišla internetová televize Netflix.
Podle expertů citovaných americkými médii krok nejspíš souvisí se snahou propagovat nové pořady na místech s velkým zásahem, kde navíc na rozdíl od digitálního prostředí nefungují žádné blokátory reklam a kampaně nelze přeskočit jako v televizi.
Společnost Regency se může pochlubit billboardy v exkluzivních lokalitách od letiště přes Sunset Strip až po baseballový stadion. Na trhu je déle než čtyřicet let, v roce 1973 ji založili bratři Drake a Brian Kennedyové. Specializovaný americký server OOH Today připomíná, že to není poprvé, kdy se o prodávání firmy mluví.
Vyzkoušené plochy
Netflix, který má po celém světě 118 milionů uživatelů, případnou akvizici odmítl komentovat. Plochy firmy Regency však vyzkoušel při propagaci svých seriálů Stranger Things a The Crown. V září je využil pro kampaň „Netflix? To je snad vtip“, která se tvářila jako anonymní kritika internetové televize. V další fázi se však ukázalo, že billboardy platil sám Netflix, aby tak upozornil na pořady se standupovými komiky.
V lednové zprávě pro investory Netflix avizoval, že letos zvýší marketingové výdaje o 50 procent na celkové dvě miliardy dolarů.
Už citovaný web OOH Today pochybuje, že by vlastnictví billboardů Netflixu prospělo: „Akvizice spousty venkovních ploch neznamená, že toho víte spoustu o venkovní reklamě. Stejně jako se z chlapa, co má rád filmy s Brucem Lee, nestává automaticky mistr kung-fu.“
Regency má kvalitní portfolio ploch a s Netflixem spolupracuje. Ale dávalo by smysl, aby si ji kvůli tomu hned kupoval?
Foto: Regency