Mladí Češi jsou cílevědomější, než se zdají

Generaci Z jsme dosud znali jako mladé zákazníky, nyní je ale začínáme potkávat i jako kolegy a zaměstnance. Jací jsou a co od nich můžeme očekávat? I na to jsou zaměřeny výzkumy Ipsosu.

Bez ohledu na to, kolik je jim právě let, cítí se členové generace Z jako dospělí a očekávají, že jako s dospělými s nimi bude zacházeno. Jsou přesvědčeni o tom, že pracovní schopnosti a výkonnost nejsou nutně závislé na věku, vystudované škole, pozici nebo zkušenostech. Proto očekávají, že zaměstnavatelé k nim budou přistupovat jako ke svým partnerům, nikoli jako k tradičním zaměstnancům. Požadují respekt a chtějí mít stejnou volnost ve výkonu práce, která byla dosud vyhrazena jejich nadřízeným.

Chtějí mít možnost vlastní volby, zda a kdy budou v pracovní době v kontaktu se svými známými prostřednictvím svého smartphonu – stejně jako ji mají vedoucí pracovníci.

Za to se zaměstnavatelům mohou odvděčit velkým pracovním nasazením, nečekanou samostatností a cílevědomostí. Očekávají, že budou aktivně podporováni v kariérním postupu a věří na rychlý úspěch.

Martin Volek, associate director Ipsos UU, shrnuje pohled generace Z do následujících vět: „Nevidím moc rozdíl mezi sebou a svými nadřízenými. Dokážu zařídit stejné věci, jen mi rychle řekněte jak.“

V případě dotazů kontaktujte prosím Martina Volka – [email protected].

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345