Generaci Z jsme dosud znali jako mladé zákazníky, nyní je ale začínáme potkávat i jako kolegy a zaměstnance. Jací jsou a co od nich můžeme očekávat? I na to jsou zaměřeny výzkumy Ipsosu.
Bez ohledu na to, kolik je jim právě let, cítí se členové generace Z jako dospělí a očekávají, že jako s dospělými s nimi bude zacházeno. Jsou přesvědčeni o tom, že pracovní schopnosti a výkonnost nejsou nutně závislé na věku, vystudované škole, pozici nebo zkušenostech. Proto očekávají, že zaměstnavatelé k nim budou přistupovat jako ke svým partnerům, nikoli jako k tradičním zaměstnancům. Požadují respekt a chtějí mít stejnou volnost ve výkonu práce, která byla dosud vyhrazena jejich nadřízeným.
Chtějí mít možnost vlastní volby, zda a kdy budou v pracovní době v kontaktu se svými známými prostřednictvím svého smartphonu – stejně jako ji mají vedoucí pracovníci.
Za to se zaměstnavatelům mohou odvděčit velkým pracovním nasazením, nečekanou samostatností a cílevědomostí. Očekávají, že budou aktivně podporováni v kariérním postupu a věří na rychlý úspěch.
Martin Volek, associate director Ipsos UU, shrnuje pohled generace Z do následujících vět: „Nevidím moc rozdíl mezi sebou a svými nadřízenými. Dokážu zařídit stejné věci, jen mi rychle řekněte jak.“
V případě dotazů kontaktujte prosím Martina Volka – [email protected].