Grafický designér Mikuláš Macháček vyhrál soutěž o novou grafiku a vizuální styl Mezinárodního strojírenského veletrhu. Akce, kterou tradičně hostí brněnské výstaviště, letos na podzim oslaví svůj 60. ročník. Macháček porazil 24 konkurentů.
„Inspirovali jsme se grafickými atributy z historie veletrhu – ozubeným kolem, modročervenou barevností a výraznou typografií, které nahlížíme současnou estetikou,“ komentuje designér svůj návrh. „Za nejdůležitější považuji, že přinášíme funkční modulární systém pro rozličné formáty tiskovin i on-line prostředí. To usnadní navrhování jednotlivých aplikací a napomůže jasnější vizuální identifikaci veletrhu,“ dodal.
Macháčkova práce nahradí dosavadní vizuální prvky používané od roku 2008. Kulaté výročí veletrhu bylo pro Veletrhy Brno příležitostí, jak prezentaci dlouholeté akce omladit. „Cílem soutěže a naším záměrem nebylo najít retro plakát, který bude připomínat jen historii veletrhu, ale moderní a nadčasovou grafiku pro sebevědomou akci, jaká nemá ve střední Evropě obdobu. Věřím, že právě to se podařilo,“ poznamenal generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.
Ozubené kolo k veletrhu patří
Na vítězi soutěže se jednomyslně shodla odborná porota tvořená dvěma předními českými grafickými designery Robertem V. Novákem a Jiřím Karáskem a kurátorem Moravské galerie Rostislavem Koryčánkem. „Návrh v sobě kombinuje tradici kvalitní grafické tvorby, jakou byl v minulosti Mezinárodní strojírenský veletrh proslulý, s moderní typografií doplněnou výrazným brandovým prvkem ozubeného kola, které je tradiční značkou veletrhu,“ řekl porotce Koryčánek.
Grafické soutěže provázely veletrh i v 60. – 80. letech.
Ukázka billboardu s novým vizuálním stylem.
Foto: Veletrhy Brno