Často narážíme v agentuře na specifický problém. Naši klienti mají propracované korporátní manuály! Což o to, manuály jsou skvělá věc. Víme přesně, jak pracovat s logem, nebo jak komunikovat, abychom značce nekazili image. Problém nastává, když jsou tyhle manuály z minulého století.
Opětovaně se nám totiž stává, že firma jednou manuál vypracuje, ale už ho neaktualizuje podle nových technologií a trendů. Pokud se interní pravidla týkají výhradně loga a tónu komunikace, nepředstavuje to problém. Pokud ovšem existuje nařízení na korporátní šablonu nebo redakční systém webu, vzniká potíž, se kterou si neporadí ani Šalamoun. Buď beze zbytku dodržíme interní směrnice a potěšíme vedení, čímž klesnou výsledky a zisk z webu, nebo je nedodržíme a naštveme vedení, ale udržíme výkon stránek.
Jeden příklad za všechny: nadnárodní korporace z B2B sektoru, se kterou dlouhodobě spolupracujeme, chtěla nový web. Představila nám korporátní šablonu, která byla netradiční, pěkně pracovala s korporátními barvami a nabízela nekonvenční využití prostoru na stránkách. Na práci s ní jsme se vyloženě těšili.
Ovšem podle nového nařízení z centrály bylo nutné využít korporátní redakční systém. Jenomže ono se těžko závodí, když konkurence má Bentley a vy jen starou stodvacítku. Systém byl zastaralý a absolutně neuměl některé moderní postupy zpracovat. Výsledkem je mimo jiné i pomalé načítání v řádu vteřin.
Dlouho se nám například nedařilo nasadit nástroj Google Analytics. Po jeho implementaci některé části webu totiž nefungovaly správně. Ale k čemu by byl marketérům web bez analytiky?
Manuály jsou skvělé – dávají vaší agentuře mantinely, jak pracovat. Čas od času je ale třeba je aktualizovat a zohlednit přitom nové technologie. Máte-li korporátní šablonu, musí odpovídat nárokům uživatelů 21. století. Redakční systémy musejí být připravené na analytické nástroje, propojení se sociálními sítěmi a další inovace.
Tomáš Odl, senior project manager, Aitom