Kolik utratíme měsíčně za zdraví a krásu?

Téměř každý alespoň jednou za čas investuje do svého zdraví či krásy. Mezi nejoblíbenější investice tohoto druhu patří bezesporu kadeřník /holič, kterého alespoň občas navštíví tři čtvrtiny internetové populace (73 procent), další v pořadí je dentální hygiena, tu absolvují dvě třetiny oslovených (67 procent). Populární je také využití sauny a wellness (45 procent) a masáží (41 procent).

Většina procedur je doménou žen, které za ně také utratí v průměru více peněz než muži. Zatímco muži za kadeřníka/holiče běžně dávají do 200 korun, většina žen musí sáhnout hlouběji do peněženky a tři čtvrtiny uživatelek zaplatí nad 300 korun. Naopak muži zase více utratí za sportovní aktivity (měsíčně průměrně 360 korun) oproti ženám (240 korun).

Průměrně za zdraví a krásu utratíme měsíčně přibližně 1900 korun. U žen tato útrata sahá k částce 2200 korun. Výše investice závisí na věku, mladší lidé vydávají za zdraví a krásu vyšší částky než střední generace (45-59 let). Ta sice utratí za řadu procedur méně peněz, na druhou stranu více investuje do masáží, pedikúry a návštěv kosmetičky. Rozdíl je i mezi respondenty podle dosaženého vzdělání. Oslovení bez maturity jsou ochotni více zaplatit za potravinové doplňky a přípravky k péči o pleť či vlasy. Vysokoškoláci na druhou stranu více utratí za sportovní aktivity, manikúru či masáže.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia