Reklama
Megaboard

Jana Nosálová Kálalová: Číst budeme on-line, ale balit se bude stále. Obal je pro marketing pořád zásadní

Na konci května se v pražských Letňanech koná už pětadvacátý ročník mezinárodního veletrhu Reklama Polygraf. Loni se ho zúčastnilo 294 vystavovatelů a přišlo téměř devět tisíc lidí. Ředitelka akce Jana Nosálová Kálalová vysvětluje, proč má i v dnešní době osobní setkání odborníků své opodstatnění.

Na jaké oblasti se květnový veletrh zaměřuje?

Reklama Polygraf je veletrhem reklamy, médií a polygrafie. A v souběhu s veletrhem Obaly vlastně i výstavou obalových inovací a technologií. Soustřeďuje se tedy především na oblast tisku, vizuální komunikace, reklamních předmětů a výrobu obalů.

Fungujete už 25 let. Jak se mění složení vystavovatelů?

Spolu se změnou místa konání se postupem času změnila i struktura vystavovatelů. V posledních letech sledujeme pokles v oboru dárkových předmětů. Dříve velkoobjemové zakázky typu zapalovač, tužka, deštník mají velký propad a klienti hledají víc originální a personifikované dárky v menších objemech. Obor ovlivňují módní vlny, zejména u VIP dárků.

Jak vnímáte reklamní veletrh jako marketingový formát? Klesá zájem, nebo se naopak zvyšuje?

Výstavy a veletrhy se po určitém období turbulence stabilizovaly, zaznamenávají růst a zaujímají nenahraditelné místo v komunikačním mixu. V dnešní záplavě elektronické komunikace se potvrzuje role B2B formátu jako nezastupitelná.

Jaké cílové skupiny veletrh nejvíce oslovuje?

Protože se jedná o B2B veletrh, cílovou skupinou jsou hlavně odborníci z oboru tisku, vizuální komunikace, propagace v místě prodeje, obalů, reklamních agentur, marketéři, ale i grafici nebo zadavatelé.

Jaká oblast marketingu získává v rámci prostoru nejprestižnější umístění?

Jednoznačně produktový marketing, konkrétně se pak jedná o digitální technologie a originální reklamní předměty. Jednoznačným trendem poslední doby je personifikace obalů.

Je nějaký segment vystavovatelů, který se na veletrhu objevuje posledních pět let?

Je to především segment obalářů, který poslední roky hodně posiluje a od loňska má u nás svůj vlastní veletrh Obaly, který de facto vykrystalizoval z tradičního veletrhu Reklama Polygraf. Není divu – i samotná polygrafie nachází stále častěji větší uplatnění více ve světě obalů než v samotném tisku. A propojením obou akcí vznikl velmi zajímavý koncept. Zatímco tištěná média jsou mnohdy nahrazována elektronickými, balit se bude stále. A obal musí prodávat, tedy kromě jiného plnit i prodejně-propagační funkci. Rovněž za posledních pět let má vzestupnou tendenci účast zahraničních firem.

Jak velká je účast firem z ciziny? A z jakých zemí k vám jezdí nejčastěji?

Zahraniční účast má meziroční nárůst asi 25 procent z celkového počtu vystavovatelů. Kromě firem ze Slovenska tvoří největší počet zahraničních účastníků z Polska, pak z Německa, Maďarska, Rakouska, Velké Británie. Letos máme i vystavovatele z Holandska nebo z Kypru.

Můžete jmenovat nějaké doprovodné aktivity, které se budou na veletrhu konat?

Návštěvníci se mohou opět těšit na odborný program garantovaný významnými osobnostmi. Pro předem registrované zájemce bude připraveno odborné diskusní setkání, tentokráte s názvem Sto let reklamy (1918-2018). Tématem diskusního panelu bude ohlédnutí za vývojem reklamy v posledních 100 letech, při příležitosti výročí založení Československa. Například se budou řešit témata jako vývoj a změna reklamy během historických milníků uplynulých sta let; reklama ve veřejném prostoru a její dopad na obraz památek a města; změna reklamní komunikace a trendů.

Chystáte i něco dalšího?

V rámci veletrhu se také uskuteční vyhlášení soutěží Kalendář 2018 a Duhový paprsek 2017. Paralelně s těmito akcemi bude v prostorách veletrhu probíhat doprovodný program, ve kterém se budou prezentovat firmy vystavující na veletrhu s odbornými přednáškami na různá témata. Druhý den proběhne tradičně veletrh eventových služeb – Event Day. Odborným partnerem veletrhu Obaly zůstane i letos Obalový institut Syba, který zde bude zároveň garantem řady doprovodných akcí. Nově se bude souběžně s veletrhem prezentovat v hale 6 zavedená prestižní certifikovaná národní soutěž Obal roku.

Na svém webu varujete v souvislosti s veletrhem před podvodným jednáním firem. Můžete přiblížit, o co šlo?

Různé podvodné organizace se zaštiťují jménem veletrhu a nabízejí předraženou inzerci v mezinárodních katalozích, které bohužel neexistují.

Jak a kde veletrh propagujete?

Máme kampaň v odborných tištěných a internetových médiích v Česku i v zahraničí. Od začátku května bude podpořena venkovní reklamou na desítkách billboardů v Praze a okolí, a také ve velkých českých městech. Pravidelně vydáváme cíleně distribuovaný newsletter. Na něj naváže PPC kampaň. Nedílnou součástí propagace je rozhlas a některé deníky.

Jana Nosálová Kálalová, ředitelka veletrhu Reklama Polygraf

Od roku 2013 vede obchodní tým, který má na starosti veletrh Reklama Polygraf a nově vznikající e-Salon, výstavu čisté mobility, která bude mít premiéru v listopadu. Reklamě a marketingové komunikaci se věnuje už 20 let.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále