Brněnské výstaviště hostí nejen velké veletrhy, ale i odborné kongresy a stovky menších akcí. Za svou výhodu považuje mimo jiné centrální polohu mezi Prahou, Vídní a Bratislavou.
Jaké prostory klientům nabízíte?
Pokud jde o kongresové nabídky, máme k dispozici pavilon E, který jsme před několika lety přestavěli na kongesový sál s kapacitou až tisíc lidí. Také jsme tam z původních kancelářských prostor vybudovali čtyři salonky vhodné pro menší jednání. Další prostory máme k dispozici v pavilonu A, ve kterém se nachází dominantní sál Rotunda, který má kruhové pódium a pojme až 440 lidí. A pak řadu menších prostor.
Jací klienti vaši nabídku využijí nejlépe? Jsou to jen ti, kteří potřebují i něco vystavit?
Dokážeme oslovit různé typy klientů a každý z našich komplexů je vhodný pro trochu jiný typ akcí. Už zmíněná rekonstrukce pavilonu E byla uzpůsobena specifickým potřebám medicínských kongresů. Kromě sálů je k dispozici pro výstavní účely celé přízemí, což znamená 5000 m2. Komplex se nachází v přímém sousedství hotelu Holiday Inn, kousek od hotelu Voroněž a hosté mohou využít velký parkovací dům.
Jaký servis zákazníkům poskytujete?
Jsme schopni připravit akci na klíč potřebám klienta. Umíme poskytnout veškeré zázemí, audiovizuální techniku a člověka, který ji obsluhuje. Navíc dokážeme zajistit doprovodné služby jako je catering a ubytování v hotelích. Připojení k wi-fi je samozřejmě zdarma. Pokud někdo potřebuje rychlejší a výkonnější internet, umíme to zařídit také. Třeba v sále Rotunda míváme při lékařských kongresech technicky náročné živé přenosy z operačních sálů. Můžeme také zajistit výstavbu pro sponzory a partnery akce nebo výstavbu výstavních expozic.
Jak se řeší tlumočení?
Některé z našich sálů jsou přímo vybavené tlumočnickými kabinami. V ostatních případech není problém sály mobilními tlumočnickými prostorami dovybavit.
Může se areál výstaviště pochlubit nějakou specialitou?
Přímo do areálu vedou koleje. Takže jsme jednou vypravili speciální vlak z Prahy, který přivezl účastníky přímo do prostor výstaviště. Areál také umožňuje přistání vrtulníku.
Mívají zákazníci specifické požadavky?
Stalo se nám, že si klient přál místo klasické stěny LED stěnu. Občas chtějí klienti vystavit v kongresových sálech třeba auto do foyer. Myslím, že klasický kongresový hotel něco takového nemůže nabídnout.
V čem myslíte, že je přidaná hodnota brněnského výstaviště oproti kongresovým hotelům?
Určitě tím, že máme prostor pro doprovodné výstavy. Hotely mají možná lepší koberce a působí domáčtěji. My zase nabízíme větší variabilitu a umíme toho vymyslet víc.
Jak bojujete s tím, že velké kongresy jsou často mezinárodní a není snadné se do Brna dostat letadlem?
Už jsme se smířili s tím, že nabídka leteckých společností pro nás není optimální. Když jsme se ucházeli o nějaké mezinárodní kongresy, na dopravě jsme získali minusové body. Ale na druhou stranu jsme schopni zajistit svoz z vídeňského nebo pražského letiště. Obecně se však nejvíce soustředíme na tuzemské kongresy nebo na setkání ze zemí Visegrádské čtyřky (Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko, pozn. red.). Pro účastníky z těchto států je výhodné, že Brno tvoří přirozený střed. Když se hledá ideální lokalita mezi Českem a Slovenskem, Brno je optimální varianta.
Jaké období je kongresová špička?
Jaro a podzim. Ve stejném období je i hlavní veletržní sezóna.
Jan Klimeš, projektový manažer, Veletrhy Brno
Ve firmě Veletrhy Brno pracuje už 14 let. Řídí sekci pronájmu hal a sálů. Jeho hlavním úkolem je zajistit, aby kapacita brněnského výstaviště byla obsazená i mimo konání velkých veletrhů organizovaných přímo výstavištěm.
Veletrhy Brno nabízejí moderní multifunkční pavilony a konferenční sály, které lze využít i pro kongersy nebo sjezdy.
Foto: Veletrhy Brno