Asi nikoho nepřekvapí, že nejdůležitějším faktorem pro spokojenost v zaměstnání je výše platu včetně odměn a náhrad. Na druhém místě posuzujeme mezilidské vztahy na pracovišti – tedy chování a přístup kolegů a nadřízených, atmosféru v týmu a na pracovišti, zda jde o přátelské nebo spíše konkurenční prostředí apod.
Význam dobrého platového ohodnocení je zásadní a výrazně převyšuje všechna ostatní hlediska a benefity, spolu s vnímáním pracovního kolektivu rozhoduje o spokojenosti zaměstnaných téměř ze dvou třetin.
Teprve na dalším pořadí zvažujeme faktory, jako jsou (zaměstnanecké) benefity, výhody a bonusy např. služební vůz, služební telefon a dny volna navíc, dále pracovní náplň, pracovní procesy a vzhled prostředí, smysl práce a možnost seberealizace a také pracovní dobu a možnosti její úpravy (posunutí začátku nebo konce, pružnou pracovní dobu s pevným a volným časovým úsekem, možnost práce mimo pracoviště např. doma).
Na posledním místě je dojezdová vzdálenost a možnosti kariérního postupu, které lidé také zvažují, ale výše uvedené faktory je převažují.
Pro mladé lidi do 29 let a studenty je kariérní vývoj důležitější a to na úkor platu, opačná situace je u starší věkové kategorie nad 45 let.
Podnikatelé více akcentují výši platu (zisku) na úkor dojezdové vzdálenosti nebo benefitů.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.