Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak se vyrábí spokojený zaměstnanec?

Asi nikoho nepřekvapí, že nejdůležitějším faktorem pro spokojenost v zaměstnání je výše platu včetně odměn a náhrad. Na druhém místě posuzujeme mezilidské vztahy na pracovišti – tedy chování a přístup kolegů a nadřízených, atmosféru v týmu a na pracovišti, zda jde o přátelské nebo spíše konkurenční prostředí apod.

Význam dobrého platového ohodnocení je zásadní a výrazně převyšuje všechna ostatní hlediska a benefity, spolu s vnímáním pracovního kolektivu rozhoduje o spokojenosti zaměstnaných téměř ze dvou třetin.

Teprve na dalším pořadí zvažujeme faktory, jako jsou (zaměstnanecké) benefity, výhody a bonusy např. služební vůz, služební telefon a dny volna navíc, dále pracovní náplň, pracovní procesy a vzhled prostředí, smysl práce a možnost seberealizace a také pracovní dobu a možnosti její úpravy (posunutí začátku nebo konce, pružnou pracovní dobu s pevným a volným časovým úsekem, možnost práce mimo pracoviště např. doma).

Reklama
Know

Na posledním místě je dojezdová vzdálenost a možnosti kariérního postupu, které lidé také zvažují, ale výše uvedené faktory je převažují.

Pro mladé lidi do 29 let a studenty je kariérní vývoj důležitější a to na úkor platu, opačná situace je u starší věkové kategorie nad 45 let.

Podnikatelé více akcentují výši platu (zisku) na úkor dojezdové vzdálenosti nebo benefitů.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)