Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Hyundai proti Škodě ve stylu AirBank

Společnost Hyundai Motor Czech ve své kampani opět útočí na nejmenovanou „tradiční“ konkurenci. Vnější prvky naznačují, že tím rivalem je Škoda, nejsilnější automobilka na trhu. Formát spotu je přitom stejný,jako oceňované reklamy na AirBank.

Právně je to v pořádku

Právně není podobné pojetí spotu na závadu, jak říká advokátka Petra Dolejšová z kanceláře eLegal. „Převzali myšlenku, a ta nemá autorskoprávní ochranu. Aby se jednalo o ,vykradení‘, musely by se převzít jedinečné kreativní prvky. Reklama Hyundaie však vzala jen obecné body, které v marketingu prostě zabraly,“ vysvětluje.

Na soudní řešení nápadně podobného kreativního pojetí kampaně podle ní v Česku ještě nedošlo.

Reklama
ČEZ

Kompetitivní narážky jsou v automobilovém průmyslu celkem běžné. V USA dokonce firma Jaguar okopírovala kreativu Mercedesu, aby mohla glosovat jeho spot. Šlo o reklamu se slepicemi, na kterých německá značka ilustruje svou funkci Magic Body Control. „Ale v tomto případě Jaguar porušil autorská práva Mercedesu, okopírování je tam zřejmé. Také v Česku by se jednalo o nekalou soutěž. V USA jsou ale podmínky jiné, takže z toho soudní spor nebyl,“ dokresluje Dolejšová.

Hyundai Motor Czech aktuální kampaň nekomentuje.

Hodnota značky Huyndai roste

Jak soupeřící automobilky vnímají Češi? Podle pravidelné studie BAV síla značky Hyundai na českém trhu mezi lety 2008 a 2016 vzrostla. Její image nejvíce posílila v rysech jako jsou modernost, trendovost, styl nebo sebevědomí. „Za posunem lze vidět strategii profilovat se vůči značce Škoda jako její vyzyvatel. Můžeme ji hodnotit jako zatím úspěšnou ve smyslu posilování hodnoty značky Hyundai,“ říká Tomáš Mrkvička z agentury Young & Rubicam, která studii BAV provádí. Zároveň upozorňuje: „Je však patrné, že samotné značce Škoda to nijak neublížilo.“

I když se profil Hyundai za posledních osm let výrazně zlepšil, na sílu Škody nedosahuje ani zdaleka. Pozice Škody je podle Mrkvičky v optimální kondici a segment vede. „Přes výrazné zvýšení hodnoty značky Hyundai zatím nedosáhla hodnot, jaké má TOP 10 značek v kategorii osobních aut,“ uzavírá Mrkvička. Z pohledu prodejů zůstává Hyundai v Česku třetí za Škodou a Volkswagenem.

Hodný a zlý autoprodejce. Nepřipomíná vám to něco?
Repro: YouTube Hyundai Motor Czech

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast
Vánoční nákupy

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)