Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Facebook už bez investic nebude fungovat. Stal se z něj běžný mediální kanál

Facebooku se v posledních dvou letech nebývale dařilo díky stoupajícím příjmům z reklamy. Stal se významným mediálním kanálem, který vedle výhod nativní reklamy umožňuje lepší mediální plánování než televize nebo jakékoli jiné médium, protože pracuje s reálnými lidmi. Jak ale zajistit, aby vaše investice do facebookové reklamy přinesla očekávaný efekt?

Mnoho firem dnes považuje svoji přítomnost na Facebooku za nezbytnou součást marketingové komunikace a PR. Většina z nich upřednostňuje příspěvky na svém profilu před reklamními kampaněmi. Používají Facebook jako nástěnku a ti zkušenější nahrazují klesající organický dosah placeným sponzoringem příspěvků. Podle představitelů Facebooku se velmi brzy organický dosah firemních příspěvků dostane k nule. A jistě uznáte, že investování času a peněz do tvorby obsahu, který nikdo neuvidí, je přinejmenším nerozumné.

Jak tedy vytěžit z Facebooku pro svou značku maximum? Doporučuji pracovat s ním víc strategicky a využít všechny výhody, které nabízí. Tou největší je zásah reálných uživatelů s určitou frekvencí. Nyní totiž řada firem pracuje tak, že bombarduje fanoušky takřka denně svými nástěnkovými příspěvky. Přitom většinu své skutečné cílové skupiny buď nezasáhnou vůbec, nebo jen jedenkrát za čtvrtletí nebo rok. Nedaří se jim přesvědčit potenciální zákazníky, aby změnili nákupní zvyklosti. Vedle toho své nejvěrnější umoří četností příspěvků, které nemají žádný byznysový cíl.

Reklama
ČEZ

Z Facebooku se stal běžný mediální kanál. Bez investic už nebude fungovat. Mimochodem, v ČR má denní zásah 4,2 milionu lidí, což je víc než dvojnásobek proti zásahu TV Nova oslovující 2 miliony lidí denně. Pro brandové kampaně je vhodné využívat přístup „reach & frequency“. Nově je pro země střední a východní Evropy dostupnější i výzkum Brand Lift od Google, který změří u vaší kampaně, jak si ji lidé zapamatují, jaký je dopad YouTube kampaně, ale identifikuje i skupiny, které na vaši značku reagují nejlépe, po případě vám poskytne srovnání síly vašeho brandu s konkurencí.

Miroslav Král, generální ředitel, MarketUp

Reklama
Know
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)