Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Daniel Bartoš: V Letňanech neznáme slovo „nejde“. Rostou přitom nároky klientů na odlišnost akcí

Nejmodernější a největší veletržní areál v hlavním městě najdete v Letňanech. Disponuje obřím parkovištěm a využít se dá i blízké letiště pro malá letadla. Kongresový sál pojme až 650 lidí.

V sektoru MICE se často zmiňuje, že Praha nemá dostatečnou kapacitu na opravdu velké kongresy s výstavami, aby získala k pořádání evropské akce. Jaký je na to váš názor?

V Praze je opravdu v tuto chvíli relativní nedostatek prostor vhodných pro pořádání skutečně velkých mezinárodních kongresů. Takové akce potřebují kvalitní zázemí, variabilní kongresové prostory, moderní technické vybavení se službami na klíč, catering a další služby pro účastníky včetně pohodlné dopravní obslužnosti dané lokality a podobně. Jsme rádi, že v tomto ohledu patří naše kongresové centrum v PVA Expo Praha ke špičce.

Reklama
ČEZ

Jaké velké konferenční akce jste hostili?

Areál PVA Expo Praha je tradičně spojovaný s pořádáním především veletrhů a výstav. V posledních letech ale stále častěji hostíme také právě zajímavé konference, kongresy a korporátní eventy. Můžu zmínit například velké akce s kapacitou přes 1000 osob pro klienty z automobilek, technologických či obchodních společností. Jednalo se vždy o prestižní značky jako například Škoda Auto, Dell, Honeywell, Lidl nebo F&F. Není bez zajímavosti, že v kongresovém sále se konají také galavečery přenášené televizí. Vzhledem k faktu, že zde v areálu máme k dispozici celkem sedm výstavních hal, dokážeme uspořádat opravdu reprezentativní konferenční a prezentační akci o kapacitě až 20 tisíc návštěvníků.

I nejvytíženější areály s takřka „zaručenou“ klientelou musí přicházet s inovacemi. Jaké úpravy chystáte nebo jste představili v Letňanech?

Kromě už vybudovaného kongresového sálu s kapacitou 650 osob v divadelním uspořádání a s moderní zabudovanou technikou s řídícím systémem AMX jsme se v poslední době zaměřili především na modernizaci a rozšíření gastronomických prostor. A to jak vnitřní restaurace a kavárny, tak venkovních gastro provozů. Vznikly nové toalety na několika místech v areálu. V budoucích letech pak máme v plánu významně investovat do přestavby vstupní haly a jedné části výstavních hal. Plánujeme také vybudování hotelu v těsné blízkosti výstaviště.

V čem podle vás máte největší náskok před svou konkurencí?

Disponujeme největším multifunkčním areálem v Praze. Díky jeho vybavenosti a veliké variabilitě dokážeme uspokojit, troufám si říci, každého klienta. Klienti velmi oceňují prostorné a kvalitní zázemí konferenčního sálu, velkoryse pojaté foyer a také pohodlnou dopravní dostupnost autem i metrem. Mimochodem, naše parkoviště pojme neuvěřitelných 3000 aut. Těší mě, že se klienti na nás obracejí opakovaně, ať už jde o kongresy, konference či firemní a společenské akce.

Poskytujete pořadatelům i komunikační podporu?

Pokud si to klient vyžádá a akce není určená pro uzavřenou společnost, pak jsme i v této oblasti aktivní a nabízíme klientům propagaci jejich akce na našem webu (www.pvaexpo.cz) i na Facebooku areálu. Současně podporujeme akci v rámci naší vlastní komunikační činnosti formou PR článků a redakčních reportáží, kterým se naše marketingové oddělení intenzivně věnuje.

Nabízíte pořadatelům zařízení všech kongresových potřeb na klíč, nebo si držíte specializaci pronajímatele kapacit?

V dnešní „zrychlené době“ musíme být flexibilní. Proto nabízíme klientům nejen výstavní plochu či kongresový sál, ale také komplexní služby v oblasti technické produkce. Díky modernímu zázemí a vybavení u nás dokážeme uspořádat technicky náročné akce, vyžadující i náročné úpravy či přestavby podle požadavků klienta, např. zavěšování na střešní konstrukci hal nebo stavby atypických vestavěných prvků. Máme také zkušenosti s organizací akcí na klíč, od tvorby konceptu, přes realizaci na místě po komunikaci v médiích.

Jaký vidíte trend v pojetí kongresů, konferencí, firemních akcí?

V poslední době evidujeme od klientů vyšší požadavky na odlišnost akcí. Každý chce ohromit, přijít s něčím novým, neokoukaným. Ať už se to týká scénáře akce, vložených či vestavěných staveb a kulis, využití nejmodernější audiovizuální techniky nebo třeba jiného pojetí cateringových služeb. Díky tomuto „trendu“ spolupracujeme s nejlepšími partnerskými firmami v Česku, a tak jsme odstranili z našeho slovníku slovo „nejde“.

Váš areál je napojen na přivaděč dálnice D8, která vede do Německa. Komunikujete konferenční kapacity také v zahraničí?

Ano, spolupracujeme s několika významnými zahraničními agenturami, které naše prostory úspěšně nabízejí přímým klientům. Mohu říci, že zájem zahraničních klientů se každým rokem zvyšuje.

Nakolik si obstaráváte komunikaci interně a nakolik využíváte kapacity externích agentur?

PR komunikaci si z větší části zajišťujeme prostřednictvím našeho interního PR oddělení. V některých konkrétních zakázkách se pak v rámci navýšení podpory obracíme na externí agentury.

Na Facebooku jste nedávno například podporovali cenové akce Aquapalace Praha. Jak podobné partnery pro komunikaci hledáte?

Aquapalace Praha je náš tradiční partner, se kterými připravujeme v průběhu roku celou řadu společných propagačních akcí. Díky tomu, že naše společnost každoročně pořádá více jak 30 veletrhů a množství významných konferencí a galavečerů, máme více partnerů, s nimiž hledáme vzájemné průsečíky spolupráce podle oboru nebo konkrétního zaměření akce. Tyto partnerské spolupráce bývají velmi úspěšné.

Daniel Bartoš, obchodní ředitel, PVA Expo Letňany

V segmentu veletrhů pracuje od roku 2000, začal ve společnosti Terinvest, kde strávil šest let. Byl ředitelem veletrhu Sport Prague. Ve firmě ABF, která areál v Letňanech provozuje, pracuje od roku 2006. Od roku 2017 je ředitelem obchodního týmu pro pronájem areálu PVA Expo Praha.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)