Reklama
Megaboard

Česká móda bojuje proti Asii kvalitou

Košile na míru je jedním z produktů, které pomáhají české firmě Mileta dostat její látky k zákazníkům z celého světa i pod tlakem levné asijské konkurence. Výhodou je rychlost ušití a dodání. V Chicagu si přes internet objedná zákazník u americké firmy dvě košile na míru. V Česku během 24 hodin odešlou požadovanou látku letecky do Hondurasu. Tam za pět až šest pracovních dnů košili ušijí a pošlou do Ameriky. Celý proces netrvá víc než 16 pracovních dnů. „Za tu dobu by v Číně ještě nezačali ani pracovat,“ glosuje výrobní proces výkonný ředitel Milety Otakar Petráček.

„Pokud dokážeme dělat úplně jiný byznys než Asiati, máme šanci se prosadit. Když ale budeme dělat stejné věci, jen za víc peněz, neuspějeme,“ varoval Petráček na konferenci při pražském Fashion Weeku.

Zážitek při nákupu

Exkluzivitou se chce od asijské produkce odlišit i tradiční výrobce pokrývek hlavy Tonak, který 90 procent produkce posílá do celého světa. Většinou jde ale o B2B spolupráci. Tonak prodá svoje produkty jiné firmě, která zboží pak prodává pod vlastní značkou. „To se snažíme změnit, chceme být světovou značkou s dobrou kvalitou,“ uvedl Michael Tělecký, spolumajitel značky.

Český výrobce disponuje také zvláštní divizí specializovanou na religiózní a zvykové produkty – v Novém Jičíně se například vyrábějí klobouky, které pak nosí Židé v Izraeli. Tonak prodává i koncovým zákazníkům, a to v klasické obchodní síti i na internetu. „Součástí našeho produktu je i balení a nákupní zážitek,“ přiblížil Tělecký, čím chce Tonak vyniknout.

Možná přijde i Orlando Bloom

V březnu spustila firma interaktivní e-shop. „Návštěvník může na náš web nahrát svoji fotku nebo se nechat vyfotit webkamerou, a pak si klobouky zkoušet on-line,“ popsal technologickou vychytávku. Za nejsilnější marketingový nástroj označil storytelling. Tonak při něm vyzdvihuje svou dlouholetou tradici, značka funguje už od roku 1799. Své místo v marketingu má propagace ručního procesu výroby všech pokrývek hlavy.

Firma se také účastní prodejních akcí, například Dnů Marianne. Je zastoupena i na eventech, měla například stánek na festivalu Colours of Ostrava. Tonak dále pomáhají zviditelňovat celebrity a on-line influenceři. Letos pro značku připravila speciální kolekci spisovatelka a šéfredaktorka Harper’s Bazaaru Barbara Nesvadbová. „A když to děláte dobře, přijde k vám i Orlando Bloom,“ pochlubil se Tělecký březnovou návštěvou hollywoodského herce v pražské prodejně.

Prodej konfekce a doplňků ale tvoří spíše zlomek českého textilního průmyslu. Jeho základem je produkce látek. Roční tržby představují 55 miliard korun, z toho za výrobu tkanin se utrží 47,5 miliardy.

Tradiční Tonak omlazuje. V tomto případě se spojil s instagramovou influencerkou Aki Votrubovou.
Foto: Tonak

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále