Při tendru na kampaň služby poskytující rozvoz jídla jsme nejdřív ‚nadesignovali‘ příručího, který jídlo rozváží. Jeho uniformu, řeč těla a způsob, jakým mluví. Protože on je největší ‚touch-point‘ se značkou. Od něj se odvíjelo vše ostatní. Každý produkt nebo službu už přece někdo dělá. Od konkurence vás odlišují takovéto detaily. Brand experience je naše mantra.“
Takhle popisuje Tomáš Kleňha, výkonný ředitel agentury Bistro Agency, její přístup k práci. A je to přístup, který se vyplácí. Agentura, jež byla založena před deseti lety jako čistě digitální a která se před dvěma lety stala součástí komunikační skupiny Dentsu Aegis, se stala vůbec nejúspěšnějším subjektem letošního ročníku soutěže ADC Creative Awards.
„Minulý rok jsme uspěli v social a on-line kampani a v kategorii branded content. Letos jsme to zopakovali a k tomu jsme přidali integrovanou kampaň a outdoor. To je jasný signál, že Bistro už dávno není čistě digitální. Jsme multiplatformová nebo cross-media agentura,“ komentuje letošní Louskáčky Pavel Flégl, spoluzakladatel a kreativní ředitel Bistra.
Děláme zážitky, média se přizpůsobí
Flégl zdůrazňuje, že současné Bistro se rozhodně nechce prezentovat jako klasická nadlinková agentura, protože klasickou reklamu řada lidí odmítá. „Reklama je trochu sprosté slovo. Snažíme se zasáhnout zajímavým obsahem, vytvářet zážitek se značkou tak, aby oslovil cílovou skupinu. Jaká použijeme média – TV, on-line spot nebo microsite – záleží na konkrétní kampani.“
V soutěži ADC získali dvě bronzová ocenění za náborovou kampaň pro Škodu Auto. Ta je dlouhodobě považována za jednoho z nejžádanějších zaměstnavatelů v Česku. Ne však v hlavách studentů IT, kteří svou kariéru vidí v technologických společnostech jako jsou Avast, Facebook nebo Google. Bistro pro tuto cílovou skupinu, která reklamy přehlíží, připravilo se spisovatelem Petrem Stančíkem a studiem Drawetc. sérii sci-fi povídek publikovaných na microsite a doplněných gamifikací, díky které se dostávala k informacím o mladoboleslavské firmě jako atraktivnímu zaměstnavateli.
Tři zlaté Louskáčky a Grand Prix ovšem agentura dostala za projekt pro nadaci Člověk v tísni, který generoval enormní pozornost médií i veřejnosti na sítích. A to si v Bistru jednu chvíli mysleli, že vlastně ani nedopadne tak, jak měl.
Tři desítky billboardů sdělujících v sedmi různých jazycích poděkování Čechům za rozvojovou pomoc, kterou nadace poskytuje v zahraničí, vyvolaly sice plánovanou diskusi, ale sklidily taky řadu velmi negativních reakcí včetně výhružek podpálením nebo pokusu o udání na policii.
„Nepřekvapilo mě, že ve společnosti jsou dva názorově rozdílné tábory. Ale reakce z branže, že to bylo kontroverzní, že jsme to neměli dělat. Na to přistoupit, přizpůsobuju se tomu špatnému. Takže chvíli jsme se báli, že se nám sdělení nepodaří doručit. Ale zlomilo se to, jakmile jsme vydali tiskové prohlášení, to se objevilo všude a postavili se za nás influenceři nebo třeba bývalý premiér Sobotka,“ vzpomíná associated creative director Jan Rídl.
To je ostřílený kreativec, který v reklamě začínal už v 90. letech v Mark BBDO, byl u toho, když v Saatchi začali pro T-Mobile dělat namísto adaptací původní reklamu a k Bistru se přidal před třemi lety. „My jsme začínali v digitálu, Honza přišel se zkušenostmi z ATL agentury. A teď tady dochází k průsečíku našich zkušeností, což je hodně validní. Proto máme takový potenciál,“ říká k tomu Pavel Flégl.
„Jsem střední reklamní generace, ale cítím se mladší než dřív. I proto jsem sem šel, je dobré nasát atmosféru a energii mladých,“ dodává klidně Rídl.
Takhle se radujete, když v ADC Awards získáte pět ocenění a navrch jednu Grand Prix. Uprostřed ve výskoku Pavel Flégl, vpravo vedle něj Jan Rídl.
Foto: ADC
Šest Louskáčků, to už vypadá dobře.
Foto: Bistro Agency