Aprílové žertíky prodejců mohou zákazníky nejen pobavit, ale přinést i reálné tržby

První dubnový den využily i letos některé firmy k rozeslání aprílových tiskových zpráv a další odlehčené komunikaci, hlavně na sociálních sítích.

Síť McDonald´s na Facebooku nabízela „extrémně lokalizovanou novinku“: sendvič McCzech. Jeho základem mělo být kuřecí prso a plátek „sýru eidamského typu“. Místo salátu v něm zákazník měl najít kompotovanou broskev, ve vybraných restauracích ananas nebo beraní rohy. „Udělali jsme tedy první burger, který je od Čechů pro Čechy,“ sdělil fiktivní mluvčí Martin Dobrotivý. Kreativu vymyslela agentura Bubble.

Portál Happen, který nabízí služby spojené se svatbami, přidal na apríla speciální kategorii. Na webu si ženy mohly objednat manžela. „Přišlo to tak nějak přirozeně. Poptávek na kvalitní ženichy přibývalo, a tak jsme se rozhodli rozšířit naše služby i o tuto kategorii. Nabídku ženichů budeme neustále rozšiřovat,“ psalo se v tiskové zprávě.

Žert, který se vyplatil

Agentura Zážitky.cz slibovala doručování objednaných poukazů horkovzdušným balónem. Do tří let by prý chtěla provozovat 111 takových balónů v hodnotě přes 100 milionů korun. „Ve srovnání s drony sice balóny mohou budit lehce zpátečnický dojem, ale je to stovkami let prověřená technologie, která v mnohém strčí do kapsy i moderní výstřelky,“ nechal se slyšet ředitel firmy Jan Hájek.

On-line obchod Lékárny.cz novinářům sliboval, že během deseti měsíců vyřeší problémy lidí se spánkem. Vyvinul „plechovky obsahující různé druhy šumů“, které měly pomoci s usnutím, když je bude zákazník poslouchat.

Jak celý žert hodnotí? „Aprílovou novinku jsme vyvěsili na web 1. dubna před desátou hodinou a dali o ní zákazníkům vědět newsletterem a na sociálních sítích,“ říká Zuzana Šenoltová, marketingová manažerka e-shopu. „Z newsletteru se na web prokliklo přes osm tisíc lidí, další stovky návštěvníků přivedly příspěvky na Facebooku a Instagramu. Ačkoli členství v aprílovém Klubu spáčů nenabízelo nic ke koupi, newsletter přinesl desítky transakcí a tržby převyšující 50 tisíc korun.“

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Dobré ráno, Česko
Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Beatrice Cornacchia
Veronika Burešová
Aritium
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024
MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024