Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

1. Facebook přiznal podstatně rozsáhlejší vytěžování dat

Ne padesát milionů, ale ve skutečnosti skoro devadesát milionů uživatelských účtů bylo cílem systematického těžení dat z osobních profilů na Facebooku, které za účelem politického profilování a ovlivňování voleb prováděla britská firma Cambridge Analytica. Nová čísla přiznal Facebook souběžně s omezením technických dat, která mohou využívat vývojáři pro webové i mobilní aplikace. Sociální síť zrušila i možnost hledat uživatele podle čísla jejich mobilu nebo e-mailové adresy. Přiznala také, že její systémy automaticky skenují veškerou konverzaci odeslanou prostřednictvím aplikace Messenger, aby odhalily potenciálně závadný obsah. To vše dohromady zhoršuje image Facebooku na veřejnosti. Zároveň se čím dál častěji ozývají hlasy, které volají po rezignaci zakladatele sociální sítě Marka Zuckerberga. Ten ji v plánu nemá. Mladého miliardáře čeká kvůli skandálu 10. a 11. dubna slyšení v Kongresu, při kterém bude mimo jiné čelit otázkám na dvojí přístup k soukromí uživatelů. Vyšlo totiž najevo, že zatímco činnost na běžných profilech je archivována, komunikaci Marka Zuckerberga společnost průběžně maže. Podle serveru The Verge tím chce mimo jiné zabránit opakování trapasů, jako byl únik dat v roce 2010, při němž vyšly najevo Zuckerbergovy urážky na adresu uživatelů. Podle firmy skandál s Cambridge Analytica zatím nemá výraznější dopad na finance nebo počet uživatelů. „Ale nepůsobí to dobře. Nechceme, aby byl kdokoliv nespokojený s našimi službami,“ podotkl Zuckerberg. Nakonec se zavázal, že Facebook změní ochranu soukromí podle nařízení GDPR nejen v Evropě, ale po celém světě.

„Já to tu celé založil a jsem zodpovědný za to, co se tu děje,“ řekl Zuckerberg při skupinovém telefonátu s novináři. „Nebudu z našich chyb vinit někoho jiného,“ dodal.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)